Gå til innhold

Kynnere i uke 15? går det an??


lille er født:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har ikke opplevd dette selv.. men i uke 15/16 en gang starter jo livmora med sammentrekninger (trening til fødselen).. kan være dette du kjenner.. noen kjenner jo dette bedre enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan disse kynnerne føltes ? Er i uke 17 selv og har de siste dagene hatt menslignende smerter et par ganger. Kjenner at det er vondt i korsryggen, men klarer på en måte ikke helt å kjenne om smertene er i magen også, om dere forstår. Litt ubehagelig vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kynnere fra uke 13- 14. Ganske slitsomt, men gøy at jeg kan kjenne livmoren når det står på:-) Får spesielt kynnere under sex.

 

Det kjennes ut som en krampe/ sammentrekning i magen, livmoren blir hard som en ball, blir verre når en tar på magen.

Kjennes ikke ut som mensmurringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja det er nok mulig ja. Dette er mitt 4 svangerskap og under det 3 begynte kynnerne i uke 13. Dette er vel tidlig da, så man må ta det med ro hvis du har mye av det. Nå ved det fjerde begynte magen å bli hard om morgenen ved uke 15. Det er nok mere normalt at magen blir litt hard om morgenen før du står opp, men det er jo fra svangerskap til svangerskap. Så det er bare om morgenen ennå hos meg, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel stressa litt mye jeg da..:( Magen blir helt hard nede og får samtidig litt svake menssmerter. Dette er andre gang jeg er gravid, sist kom ikke kynnerne før uke 20, så jeg syns ikke det var noe særlig. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva kynnere er for noe, men har hatt litt vondt nederst i magen. Det har jeg sikkert hatt siden jeg fant ut at jeg var gravid i uke 6 eller noe. Er det farlig?

Blir mindre og mindre nå når jeg er i uke 16, på vei til 17. Men har ikke hatt noen blødninger da. Ble litt bekymret her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er ikke farlig i det hele tatt, men hvis du har hatt det fra uke 6 så er det nok ikke kynnere, det er for tidlig. Men det kan være at det er ligamentbåndene som strekker seg. Det kjennes som stikking og strekking. Kommer ofte hvis du reiser deg fort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...