Gemini7 Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Lillemor får lett sårt utslett hvis hun blir gående med bæsj i bleia en liten stund. Forrige helg passet svigermor henne da vi skulle ut på kvelden, og da hadde hun våknet ca ved midnatt, men sv.mor hadde bare lagt henne ned igjen. Da hadde hun bæsjet, fant vi ut, da vi kom hjem 2.5 timer senere. Sv.mor er ikke like trenet i å tolke signalene hennes så hun hadde ikke fått med seg at det var det som hadde skjedd. Etter dette har hun vært svært rød og sår og skriker voldsomt når vi skifter på henne. Vi prøver å skifte bleie oftere enn vanlig, vasker med olje og vann, lufttørker etter skift, smører på barrieresalve, så zinksalve, skifter med en gang hun bæsjer osv, men det blir knapt bedre. Finnes det noen smarte råd blir jeg veldig takknemlig.. Får så vondt av henne
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Ta henne med i dusjen så hun kan sitte å plaske der en god stund i litt varmt vann;) Smør henne med Weleda-zink salve (finnes på helsekosten, feks Sunkost) hver gang dere skifter bleie, og prøv å aldri bruke våtservietter.. Jeg bruker dr. Greve babyolje i vaskevannet/badevannet til småen og synes det lindrer bra!
Gemini7 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2009 Takk! etter å ha søkt litt her inne så skjønner jeg at mange anbefaler Inotyol, skal kjøpe det etterpå. Men når har du på potetmelet? etter vask og tørk og så salve utenpå potetmelet igjen..eller?
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Lillebror har atopisk eksem og tåler også svært lite før han får vonde kjøttsår. Jeg smører han med locobase repair ved hvert bleieskift der han har bæsjet. Også en gang når han hadde gått en stund med bæsjebleie og ikke engang kunne sitte pga sår hjalp dette godt og fort!!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Potetmel er det beste for mine barns rumper iallefall. Vi bruker ikke våtservietter og pudrer med potetmel etter hver bleieskift.
sitrus76 Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Inotyol!! Litt kliss, men supereffektivt. bruker olje til å vaske det bort, men ikke alltid det trengs heller. Lykke til...
Gemini7 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for tips! Har badet henne godt i kv og smurrt m Inotyol så får vi håpe det hjelper. Men lurer fremdeles på dette m potetmelet- pudrer man på det for så å smøre salve utenpå?
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg pudrer bare med potetmel, bruker ikke salve i det hele tatt. Potetmelet trekker ut fuktigheten fra huden, mens salver tilfører fuktighet. Etter mine erfaringer funker potetmel best (har prøvd alle slags salver). Men det er nok individuelt som alt annet
Gemini7 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2009 OK, takk! spurte mamma og fikk til svar at det var potetmel de brukte på 70-tallet også Får se om det trengs andre tiltak om ikke salven hjelper da.
Blind Gudinne Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 POden her i huset slet VELDIG med sår rompe.... som gjerne ble til åpne sår. Var helt forferdelig å skulle skifte på ham. Men det vi gjorde var at vi klinte på med sinksalve og deretter strødde på med masse potetmel. Funket hver bidige gang, etter en natt var sårene blitt bedre og etter 3 dager var alt borte. Gang på gang på gang =) Har prøvd trikset med vesla denne helga også, etter at hun hadde gått med bæsj litt for lenge i barnehagen. Veldig veldig sår på fredag, fin idag=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå