Gå til innhold

Epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dette under andre fødsel og jeg må si at det var det råeste jeg noen gang har vært med på. Fødselen stoppet opp og deretter kom 7 timer med steinharde rier uten framgang. Var helt utslitt. Fikk epidural, jeg kjente ikke noe mens legen satte den og etterpå kjente jeg ikke riene. Fikk ett par timers pause og det var RÅLEKKERT. Men herregud så rått, jordmor sa jeg hadde harde rier noe jeg ikke kjente i det hele tatt. Jeg lurer på om dere andre som har hatt epidural opplevde det samme, at riene gikk uten at dere kunne kjenne det i det hele tatt? Virket nesten som jordmor var litt overrasket.

Videoannonse
Annonse
Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

hoho ja, jeg ble overtalt til epidural under condition at de kun skulle stikke EN eneste gang pga negativ opplevelse med spinalbedøvelse under ks for to år siden, og jeg hadde knallharde rier uten pause. Etter epiduralen kjente jeg ikke en dritt, spøkte , lo og spiste!

Men den funket veldig dårlig på slutten da.. Var visst heldig sa legen, som ikke mistet pressriene og nedpresset av epiduralen.. ::-p

Men det er virkelig min BFF!

Skrevet

samme her:) en helt sprø opplevelse!

Skrevet

Jeg kjente heller absolutt ingenting i 2 timer, da sluttet den plutselig å virke på den ene siden av kroppen, og det var DRITVONDT, så etter en times tid fikk jeg en helt ny epidural og den virket helt fint. Epidural var fantastisk, ett minus: jeg klarte ikke å få ut noe på do, av verken det ene eller det andre. Jeg prøvde til krampa tok meg, det kjente jeg- og det var jævlig. Krampe i rumpa faktisk!!!!!!!!!

Tror de stiller inn styrke på epiduralen, noen får kanskje bare såpass at rieene blir merkbart mindre smertefulle, men ikke smertefrie, mens vi var heldige og fikk full dose :o)

Skrevet

Ja ikke sant, helt rått. Jeg fikk stelt meg, vasket meg i ansiktet, spist litt mat og satt og filosoferte over nattas gang sammen med samboer. På slutten stilte de den ned og satte inn ristimulerende så jeg fikk presset skikkelig men morro å tenke på at kroppen jobbet som bare det uten at jeg kunne kjenne det. Akkurat der og da var det en gudegave :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

HAdde det bare vært så vel.... hadde et smertehelvette under hele fødselen, bortsett fra at det var "greit" mellom veene...

Skrevet

Jeg fikk dette etter mange timer og det stoppet opp.. så kom det i gang igjen og det ble litt for tøft for meg, det var så sinnsyke smerter men etter jeg fikk Epidural var jeg blid som en sol og sov fra 5 cm til 10 hehe. Og da måtte de kutte det ut så jeg var klar for å få ut denne lille prinsen min :o)))

Skrevet

Jeg hadde smertefulle tette rier i nesten ett døgn da de satte epidural på meg. "Nå kommer du til himmelen" sa anestesilegen, og det gjorde jeg! Rett til himmels! Kjente ingenting! Så på monitoren at DE monsterriene passerte en etter en men kjente INGENTING!

Kjente også lite smerte under pressriene tolv timer etterpå, var bare grusomt slitsomt, og men jeg ble klippet en del for at det ikke skulle ta så lang tid, så sto heldigvis ikke på så lenge.

Enig med HI, helt rå opplevelse ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...