Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tida hjemme med min 3 måneder gamle baby og jeg har en eldre sønn på 1,5 år som går i barnehagen. Nå har gutten på 1,5 år fått vannkopper og må være hjemme fra barnehagen. Er det en selvfølge at barnefar allikevel skal på jobb alle dager sønnen vår er hjemme fra barnehagen eller er det "greit" at han tar "sykt barn"-dag fra jobb en eller to dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går også hjemme med tre mnd babyer(",) Hvorfor må han være hjemme?

Skrevet

Hvorfor skal han ta seg fri fra jobb når du er hjemme?? Som arbeidsgiver hadde jeg ikke godtatt det unntatt i tilfeller der mor også var syk

Skrevet

Jeg synes at det er helt normalt at far skal reise på jobb som normalt... Jeg synes det blir dumt å ta sykt barn dag når du alikevel er hjemme. Da får ha isåfall bruke av feriedagene sine etter min mening....

Skrevet

Hvorfor i all verden skal mannen være hjemme? Er ikke du hjemme, da?

Nei, det er ikke greit at han tar sykt barn dag, for du er der. En på 1,5 år trenger ikke begge foreldrene når han er syk. Og faktisk mener jeg at noe må du tåle når du har valgt å få barn, selv med baby i hus.

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at det er en selvfølge at mannen går på jobb som vanlig ja, med mindre du også er syk og ikke kan ta hånd om barna. Hva er grunnen til at du syns dere trenger at far tar "sykt barn"-dag?

Hvis f.eks yngste skal til helsestasjon på kontroll eller noe og dere ikke får barnevakt stiller jo saken seg litt annerledes, kan jo ikke ta med en syk og smittsom ettåring dit.

Skrevet

Far har ikke rett på fri i det tilfellet.

Rettigheten gjelder "nødvendig tilsyn" når barnet er sykt. Så lenge du er hjemme likevel er det ikke å regne som nødvendig.

Skrevet

For helsestasjonsbesøk ol kan man enkelt få ny time hvis noe kommer i veien. Det er bare å ringe og gi beskjed.

Skrevet

Hvis jeg ikke kunne ta meg av barna mine måtte mannen min vært hjemme, ikke ellers.

Skrevet

Tja, bare lurer på når jeg skal få sovet;)

Babyen er mye våken om natta og jeg pleier å få tatt igjen litt søvn på dagen når guttungen er i barnehagen. Det er greit for noen dager, men hvis jeg skal være alene med dem hver dag fram til helga, ja da blir det ikke mye søvn på meg:(

HI

Skrevet

Du får sove på ettermiddag og kveld og la mannen din ta seg av babyen en gang om natten. Ellers legge de huslige kravene på et minimum.

God bedring!

Skrevet

Sover bebisen din på eget rom? Mannen min fikk en mnd sykemelding når tvillingene ikke sov i det hele tatt. Var utslitte begge to. Alle sa vi måtte sove da de sov på dagen. Ja, fryktelig lett da de sover forskjellig.

Skrevet

Det blir da veldig mye på mannen din om han skal jobbe fullt, ta barna på natta, og ha de alene på ettermiddagen så du får sove, så svaret ditt blond, var idiotisk.

Skrevet

Du kan selvsagt synes hva du vil om rådet mitt. Er opp til hi hva hun tror vil hjelpe best og hi må se det i sammenheng med familiesituasjonen hennes.

Skrevet

Babyen sover i samme rom som meg pga ammingen. Så nå er jeg mye våken om natta med babyen og om dagen er det bånn gass med guttungen som har feber og som blir sur over ingenting:( Når guttungen leker for seg selv (det skjer ikke ofte nå som han er syk) må jeg amme og skifte bleie på babyen.. Hadde jeg enda fått søvn om natta hadde jeg vel fungert bedre om dagen, men slik er det altså ikke..

HI

Skrevet

Man får sykemelding om ingen av dere får søvn.

Skrevet

Dette syns jeg dere to må kjenne på selv.

Er du helt utslitt etter 2-3 dager ser jeg ikke noe i veien for at far er hjemme en dag slik at du får tatt deg inn.

Du skal ikke slite deg totalt ut bare 3 mnd etter fødsel og mens du ammer.

Og til de som lurer.

Jo far har rett på sykt barn dagene selv om mor er hjemme i permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...