Veravera Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har en gutt på tre og ei jente på ett - og er vel to måneder på vei med nummer tre. Ikke helt planlagt, men er veldig lykkelige likevel :-) Flere som venter nummer tre her? Hvilke tanker har dere om dette med å få tre? Tror dere det er stor overgang fra nummer to? Selv tror jeg ikke overgangen vil bli så veldig stor, men er litt spent på de to siste som bli veldig tette.... :-)
Har fire go`inger Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Vi venter også nummer tre. Vi har ei jente på cirka 4,5 år og ei på 2,5 år. Tredje jenta ventes å komme i november:) Jeg har på følelesen av at det er større overgang fra to til tre, enn det var fra en til to. Jeg synes overgangen fra en til to, gikk temmelig greit:) Men det å få første barnet var en kjempeovergang. Lykke til med svangerskapet:)
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har ein gutt på 8 år og ei jente på 4 år,så de er ganske store. Men trur overgangen fra 2-3 er større enn 1-2...men vi gleder oss masse til lille jenta kommer ca 16 februar:-) Lykke til alle:-)
Bibappelula <3 Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har en gutt på 7 og en gutt på 5 og venter ei jente nå i november. Tror ikke overgangen blir så stor mtp at guttene er så store og klarer mye selv. Hadde de vert små så hadde det nok vert en stor omveltning, men vi er så ovenpå nå at vi bare gleder oss til å dulle med en liten baby igjen!
Nr 3 er på vei ;) Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Her er også nr3 på vei.. har gutt på 5 år og jente på 2 år fra før..
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Har en som er tre åt og tre mnd, en på ett og et halvt og er 4+ mnd på vei med nr tre. Tre barn på tre og et halvt år. Ønsket og planlagt. Tøft å ha tre små¨??? Ville jeg absolutt tro, men guuud så gøy det skal bli. Vi har satt alle planer om å ha et "pent og rent hjem" på is noen år fremover. Fullstendig kaos her til enhver tid. Tror ikke overgangen blir så stor fra to til tre. Gleder meg vanvittig mye.
enda1luring10l Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Vi skal også ha nr 3! Har to skjønne gutter fra før av på 5 og 2,5 (han rekker å bli 3 før sistemann kommer). Vet ikke helt kjønnet - hun antydet gutt på ultralyden, men navlestrengen lå mellom beina, så det var vanskelig å se... Jeg tenkte mer på overgangen fra én til to, når vi venta andremann, enn jeg har tenkt på det nå. De leker ofte fint sammen de to- og håper de fortsetter med det....men det blir nok mer enn nok å henge fingrene i...
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Vi venter også nr3. Vi har en jente på 5 og en gutt på 3 og lillegutt kommer i januar eller i desember. Jeg håper på januar, men har termin 3.januar, så om det blir 2009- eller 2010baby på oss, er uvisst:) Jeg regner med at det blir travlere med 3 enn 2. Hvor mye vil tiden vise. Har inntrykk av at folk føler overgangene forskjellig. Jeg har en venninne som fikk nr3 i mai, og hun syns fremdeles det er kjempestress å være alene med barna. Mens en nabo mener at nr3 liksom bare er med på lasset:)
rila Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Venter tredje mann i begynnelsen av januar, vet ikke hva det blir så det blir spennende. Har fra før en jente på fem og gutt på tre. Tror ikke overgangen blir så stor.
annka82-har 3 nydelie gutta:) Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 venter også nr 3:) har en gutt på snart 6 år og en gutt på snart 4 år,og vet ikke hva det blir denne gang ennå,har ikke termin før mai`10:) Har egentlig ikke kommet så langt å tenke på hvordan overgangen blir,får heller ta det slik det kommer:)
twoboys & a girl Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Venter å nr tre:o) Ikke helt planlagt ennå, men glad for det:o) Har en gutt på 7 år og en gutt som blir 2 år i slutten av des, å denne kommer vell i mai (vet ikke helt nøyaktig siden jeg ble gravid på pillen, å venter nå på ul). De sier at overgangen fra en til to er større.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har to jenter som nettopp har fylt ett og tre år fra før. Ikke så veldig planlagt den tredje, men vi har snakket om at vi skal ha tre barn lenge så det var ikke noen grunn til å ikke ønske den velkommen. Blir tette og sikkert litt hektisk til tider, men håper de vil har stor glede av hverandre. Jeg er forresten 15+0 i dag og skal ha planlagt ks i begynnelsen av april.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har ei på 3 og 1 fra før, og har alltid satset på tre barn. Vi så ikke noe grunn til å vente lenge på sistemann og slo til med en gang. Overgangen fra å være kjærester til å få barn var veldig stor fysisk. Fra 1 til 2 barn, ble det hektisk og mer kaotisk. Jeg klarte ikke jobbe full stilling og ble mer sliten. Så jeg regner med at det blir ennå mer slit med tre, men for en intensiv periode i livet. Tar planlagt ks i mai/juni om alt går bra.
3guttsmamma;) Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 vi venter nr 3 her i hus. Har 2 gutter fra før som vil være 6 og 3 når vi får baby i hus igjen;). De har antydet en gutt til når vi var på UL men hun var langtifra sikker..så vi venter i spenning!! Blir kjempe kjekt og koselig uansett,og vi ser frem til travle barne år her i hus.. Men tror jeg er ferdig etter nr 3...hehe men en vet vell aldri;)
Mamma til mine 3 Skrevet 20. oktober 2009 #15 Skrevet 20. oktober 2009 Her gleder vi oss også til nr 3. Har en jente på 5 og en gutt på snart 4 fra før, så tror den største overgangen blir å begynne med alle disse baby tingene igjen
T#3 Skrevet 20. oktober 2009 #16 Skrevet 20. oktober 2009 Vi venter tredjemann. Har ei jente på 7 og en gutt på 3 fra før. Kom litt overraskende på denne gangen, men gleder oss stort:) Har alltid hatt en idè om tre barn, og dersom det går bra denne gangen, får vi det slik vi forestilte oss:)
Plutselig_gravid Skrevet 20. oktober 2009 #17 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg venter også nr.3. Har en gutt på 6 år og en jente på 6 mnd. Har ikke gått helt opp for meg enda. Ønske om to tette har murret i bakhodet, men ikke SÅ tette:) Ser for meg at det kan bli veldig travelt, utfordrende, slitsomt osv. Regner med at de positive tankene om å få så to tette tar mer plass i hodet mitt fremover;) Takk og lov for at et svangerskap varer i hele 9 mnd. Haha hehe, føler jeg har flyttet fra 3.trimester og rett til 1.trimester igjen.
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 20. oktober 2009 #18 Skrevet 20. oktober 2009 jeg venter tredje! har gutt paa 6 og jente paa 3 fra før
baby nr 3 på vei! Skrevet 20. oktober 2009 #19 Skrevet 20. oktober 2009 Nr. 3 på veg her også! Har ei jente på 2 og ei på 8 mnd. så her blir det 3 tette! Blir spennede å se hvordan det går, men regner med at det skal gå veldig bra. Er selv 19 år:)
chill+enda en til Skrevet 20. oktober 2009 #20 Skrevet 20. oktober 2009 Her er 3. også på vei. Er bare 6 uker på vei, så håper dette går veien :-) Har en på 2,5 år og en baby på 7 mnd. Så det blir tre rimelig tette her.
Frk Marge Skrevet 20. oktober 2009 #21 Skrevet 20. oktober 2009 har ei jente på 12, en gutt på 6 og venter nr 3 i april håper dette går bra... er fryktelig nervøs denne gangen merker jeg...
LykkenErTre Skrevet 22. oktober 2009 #22 Skrevet 22. oktober 2009 Har en liten gutt i magen og ei skolejente og en barnehagegutt fra før. Vi gleder oss kjempemasse til det nye familiemedlemmet kommer. Ungene gleder seg like mye som oss. Det blir jo helt klart en stor forandring. De eldste begynner jo å bli ganske store. Blir litt rart å "begynne på nytt" men åh, så kos det skal bli med baby igjen.
svima hege Skrevet 22. oktober 2009 #23 Skrevet 22. oktober 2009 har to gutter fra før. en på 4 og en på 8. tror den overgangen skal gå ganske greit
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 22. oktober 2009 #24 Skrevet 22. oktober 2009 Venter nr.3 i juni hvis alt går bra. Har to jenter fra før på 4 år og 3 mnd og 1 år og 7 mnd. Blir tre på 4 år og 11 mnd. så jeg håper de blir gode venner. Eldstejenta er helt klar på at hun skal ha en bror. Vet ikke at jeg er gravid enda, men hun prater mye om at hun ønsker en baby til. Gleder meg til å fortelle henne det:-) Tror det blir travelt, men ikke så voldsomt stor overgang. Det er dette vi vil så da går det nok bra. Etter dette er jeg ferdig og skal be mannen kutte strengen:)-)
nr.3 :) Skrevet 22. oktober 2009 #25 Skrevet 22. oktober 2009 Vi venter nr tre i desember. har to gutter fra før som blir seks i januar og tre i mars. nå kommer lillesøster og det blir veldig moro. sikkert slitsomt til tider, men det skal nok gå greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå