Gå til innhold

Ang abort/fødsel. Håper noen tar seg tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i dag snublet jeg over denne linken:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5925231

Der står det blandt annet:

-Jeg har ingen kilde som beviser dette, men det sies at abort teller som svangerskap hva angår kynnere å gjøre; altså at man er i stand til å kjenne de bedre enn om man ”bare” er førstegangs.

Selv er jeg førstegangsfødende men for litt over et år tilbake spotantaborterte jeg. Var da sengliggende i nesten en uke pga smertene. Jeg har i tillegg dette svangerskapet hatt mye kynnere fra ca uke 20 så jeg tror kansje det ligger noe i det som blir sagt.

Noen der ute som vet om dette gjelder kun kynnere? Di fleste har jo mer kynnere, kjappere fødsel, og mer etterrier med nr 2, 3 osv. Hvis dette stemmer med kynnerne, kan det da stemme med resten av tingene og? Eventuellt hvor kan jeg finne info om dette?(har prøvd google med finner ikke noe spesiellt)

Ute etter både synspunkter og eventuelle erfaringer ang dette. På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. veit ikkje, men har lurt litt på det sjølv. Hadde sa i veke 12 ganske nøyaktig eit år før fødselen. Den var som ein liten fødsel med rier som kom tettare og tettare. Denne gongen hadde eg 2cm åpning iallefall 2 dagar før fødselen. Trur ikkje det er så vanleg å gå med åpning for førstegangsføande. Sjølve fødselen tok under 3,5 time frå første ri, raskare enn spontanaborten. Men eg var ikkje spesielt plaga av kynnerar då.

Skrevet

Tja, jeg har ikke noe konkret info jeg heller, bare mine egne erfaringer hittil.

Jeg mistet ved en ma sist. Den skjedde i uke 13 og ble oppdaget i uke 16. Jeg måtte da bli satt igang og har på én måte gått gjennom en kort fødsel med rier og vannavgang og det hele (og det var VONDT ja...).

Nå er jeg gravid igjen, har kommet til uke 27. Jeg er på én måte førstegangs for kroppen min har aldri vært gravid så langt på vei før. Men kanskje jeg kan ha foten innenfor kategorien andregangs også, for jeg fikk kjennbare kynnere veldig tidlig (uke 18-19) og de sier jo at det er mer vanlig for flergangsfødende.

Jeg er veldig spent på hvordan fødselen blir og hvordan jeg kommer til å håndtere opplevelsen. Jeg vet jo ikke hva jeg går til... Om noen måneder så får jeg møte den lille babyen der inne og kanskje jeg har bedre svar til deg da HI. :-)

Skrevet

Da burde jeg telle som sjuendegangs, men kroppen min er nok som andre tredjegangsgravide. Svangerskapet avsluttes jo som oftest før halvveis ved spontanaborter så jeg tviler på at det er så mye hold i det.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Tweak 1ma ღjanuarbabyღ: Ja det blir veldig spennende å se hvordan dette blir. Har selv gådd over termin nå så sitter bare å venter på at det skal skje noe snart. Gleder meg masse til lillegulle kommer ut :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...