Gå til innhold

Til dere som er uten jobb og er gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får dere penger fra etter babyen er kommet? Får man noe fra NAV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får et engangsbeløp fra NAV. Jeg er også student, og da får man noen tusen i stipend hver måned i inntil 42 uker etter fødselen, tror jeg.

Skrevet

Det kommer helt an på sitasjonen.

Skrevet

Jeg er sykemeldt og uten jobb. Så jeg vil få foreldrepenger av sykepengene, overgangsstønad (ikke full, men med trekk for foreldrepenger), barnetrygd og barnebidrag når babyen kommer.

Er alene om barnet

Skrevet

Min arbeidsplass gikk konkurs tidlig i svangerskapet og jeg er derfor nå uten jobb, og regner ikke med å komme ut i arbeidslivet igjen før etter permisjonen.

De aller fleste som er uten jobb, mottar jo arbeidsledighetstrygd. Denne teller på lik linje som vanlig lønn, og du får derfor permisjonspenger ut i fra denne. Du slipper dermed dette engangsbeløpet.

Det er stort sett bare dem som ikke har vært ute i arbeidslivet, eller som er studenter som ikke har rett på permisjonspenger etter som jeg har skjønt :-)

Skrevet

Takker for svar. Jeg er vikar i et firma og kontrakten min går ut i juni 2010. Jeg venter barn juli 2010.( ikke helt planlagt, men veling velkomment ). Lurer bare på hvor jeg får penger fra eller kontakten min er ferdig...??

Skrevet

Får dere engangsbeløpet fra Nav + stipend?

Stipendet er på 10 000 kr hver mnd..skattefritt.

Da får dere faktisk mer enn jeg som jobbet ræven av meg før permen. Ingen kritikk til dere altså. Men det kan jo være gunstig for useriøse unge og eldre.

Skrevet

Da får du arbeidsledighetstrygd, og/eller foreldrepenger fra NAV.

De ser på om du har hatt inntekt 6 av de 10 siste måneder, eller regner inntektssnittet for de tre siste årene.

Skrevet

Da regner jeg med du har tjent deg opp rett til foreldrepenger og lurer på hvem som betaler de ut siden du ikke er i jobb under permisjonen?

Da får du utbetalingene direkte fra NAV.

Det er uansett nav som betaler dette også der enkelte arbeidsgivere forskuterer(da er det arbeidsgiveren som krever inn pengene fra NAV)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...