Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer ikke, så da jenta mi ble nesten 4 mnd fikk hun ett par t-skje'er med eple og mango mos. Det var kjempe godt.

Så prøvde jeg med ett par t-skje'er med middagsglass, det gikk også kjempe fint.

også prøvde jeg med grøt, det er kansje det hun liker aller best.

Så nå gir jeg henne et 1/2 glass med fruktmos til lunsj med melk etterpå. 5-6 toppede t-skje'er med grønnsakspurre' til middag med melk etterpå, og 1 porsjon med grøt på¨kvelden med melk etterpå.

Etter disse måltidene drikker hun 100ml melk, 200ml melk vis hun ikke får noe grøt eller mos først.

gir jeg henne altfor mye fast føde? Eller er det helt greit så lenge hun liker det? Jeg er sikker på at hun hadde spist mer av mos og grøt vis jeg hadde gitt henne det.. men de skal vel ikke spise seg mett på slikt riktig enda:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en så liten baby skal ikke fast føde utgjøre noen betydelig del av den daglige maten, det er mm/mme som skal være hovedføden. Jeg synes kanskje det er litt mye, men hvor mye mat du gir henne må nesten være opp til deg selv.

Skrevet

Her hadde jeg en småspist baby . Han drakk minimalt med MME (liker d ikke), så vi måtte begynne med grøt ved 3,5 mnd alderen pga han ikke la på seg. Nå er han 4,5 mnd

Nå spiser han

frokost: 100ml (ca) MME og 1 porsjon grøt

lunsj: 100ml MME pluss et halvt beger frukt

middag: 100ml MME og et glass grnnsakspure

og kveld: 100 ml MME og så 1 porsjon grøt

drikker ca 100ml MME på natten også 1 gang

Har kanskje et lite måltid mellom frokost og frukten med litt mme. Jeg gir mme først for han drikker bare til han slukker sulten, så spiser han jo kjempemye etterpå. Dette går helt fint for vår del, og vi har gjort dette i sammarbeid med helsestasjon pga vekten hans. Jeg gir MME først pgs det er jo det han bør ha mest av, så kanskje det er et tips?

Men jeg hadde gitt henne fast føde jeg! HEHE Lykke til

Skrevet

Gutten min får 5måltider i løpet av dagen. Han får mme og er rett over 4mnd. til hvert måltid blander jeg 180ml vann med pulver. til formiddag og kveld lager jeg en halv porsjon grøt og bruker da noe av melka jeg har blandet. Har vurdert å begynne med litt frukt eller middag også for han får i seg nesten 1liter mme i døgnet.

Synes ikke det høres for mye ut det du gir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...