Gå til innhold

Ville dere hatt dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden har hostet som bare det i natt. Startet kl 0300 og så var han våken frem til 0500.

Jeg orket ikke jobb idag pga dette, dødsvondt i hodet da jeg våknet...

Ville dere vært hjemme en dag pga noe sånt?

Hvor høy terskel har dere når det gjelder fravær?

Merker jeg hadde godt av en dag å samle meg på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har høy terskel for å være borte fra jobb.

Spør deg selv om du er villig til å betale for at andre skal være borte fra jobb på dette grunnlaget? Sendte du ungen i barnehagen?

Skrevet

Jeg har faktisk lav terskel for å være borte. Men det er pga jeg har vært sjuk i mange år (ME) og kan derfor få tilbakefall. Så når jeg er dødsliten, vondt i hodet osv så blir jeg hjemme. Men syns ikke søvnmangel når man ellers er i fin form (ikke feiler deg noe) er noe som gjør at man kan være borte en hel dag fra jobb. Da kan man heller legge seg tidligere i kveld.

Skrevet

Hvordan har du blitt frisk nok til å kunne jobbe?

Skrevet

Å ligge våken to timer og ikke få sove er da noe som skjer de aller fleste fra tid til annen, selv uten hostende barn. Rent personlig synes ikke jeg det er grunn nok til å være hjemme fra jobb. Jeg hadde tatt to paracet og gått på jobb. Skulle alle som hadde fått to timer mindre søvn enn vanlig en natt vært borte fra jobb dagen etter hadde det blitt slunkent på arbeidsplassene.

Skrevet

Regner med at barnet er hjemme fra barnehagen og at dere valgte at du ble hjemme med barnet siden du trengte en dag hjemme? Det syns jeg er ok, en av dere må jo være hjemme og passe barnet dersom dere ikke har barnevakt.

Dersom du sendte barnet (som i tillegg til å ha vært like mye våken som deg i natt også hoster) i barnehage/til dagmamma, og ble hjemme selv, syns jeg det er litt dårlig (ut fra det jeg vet).

Har en rimelig høy terskel for fravær selv, høyere enn jeg har for å holde barna hjemme, men forsøker å unngå jobb dersom jeg er veldig smittsom, eller så syk at jeg ikke kan bidra med noe særlig uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...