Gå til innhold

Vurdering av igangsetting i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 38 fullgåtte uker i dag.

Min beste venninne døde i barsel for to uker siden, og etterlater seg et foreldreløst barn som vi håper å få omsorgen for.

Pga belastningen rundt det å gå gravid oppi dette, skal jeg altså vurderes for igangsetting i dag, to uker før termin. Det er med skrekkblandet fryd jeg reiser på sykehuset om halvannen time...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så fælt.... sånne ting skulle ikke hatt lov å skje...

Lykke til kjære deg!!!

Skrevet

Oi oi! Det var jo en sørgelig grunn for vurderingen, men håper det går i orden for dere, med en fin fødsel og forhåpentligvis snart to flotte babyer! :)

Skrevet

Huffda, du må ha det svært tøft om dagene- skjønner godt at du vil ha fødselen overstått.

Helt utrolig trist og tragisk med din veninne, men heldigvis er det svært få som dør i barsel i Norge i dag. Tenker med grøss på hvor vanlig det var før i tiden, vet ikke om jeg hadde turt å føde for 200 år siden...

Du må ha lykke til med både fødselen, og med prosessen med det nye tilskuddet i familien. Håper dere får omsorgen, det må jo være veldig fint å få vokse opp med et søsken som nesten er tvilling i oppveksten.Jeg hadde gjort det samme som deg, selv om det nok blir tøffe tak fremover.

Tenker på deg, Bidleba..

Skrevet

Uff så trist.. Ønsker dere lykke til. Kan jeg spørre hvofor hun døde.. Jeg kjente også en som har dødd i barsel.. Vil ikke tenke på det, men merker jo at slike ting går veldig inn på en.. Det skal jo liksom ikke skje i Norge i dag. Med hun jeg kjente så ventet de for lenge med å sette i gang med keisersnitt. Barnet ville ikke ut. Har sagt i fra til mannen min at hvis barnet ikke vil ut, så MÅ de sette i gang med keisersnitt og ikke vente og vente.. Tror dessverre endel jordmødre er litt for opphengt i at prosessen skal skje naturlig..

Men ikke lett for en førstegangs å vite hva som skjer..

Skrevet

stakkars deg Bidleba!

Jeg skjønner veldig godt at du har en kjempestor belastning akkurat nå, og da er det sikkert like greitt å få fødselen overstått!!

Det er sjelden man hører at noen dør i barsel om dagen, og det må jo være helt forferdelig å miste sin beste venninne på denne måten - spesielt også når man selv går gravid og snart skal igjennom en fødsel selv! Kjente at jeg ble fysisk uvel av å lese om det.

Jeg ønsker deg inderlig lykke til, og håper du får en fin fødselsopplevelse til tross for at situasjonen er helt ekstraordinær!

Stor og varm klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...