Bare blåbær Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Hvordan begynnte den? Gikk slimproppen? I så fall hvor lenge før? Hvordan kjennes begynnende rier? Hadde du mensmurring? Hvordan var formen? Løs avføring? Har 1000 spørsmål her jeg. Er førstegangs, og lurer nå på om fødselen er i begynner stadie. Er 39 uker på vei. I dag når jeg sto opp gikk nok slimproppen(stor slimete klump) Har harr mensmurringer i hele helga, forverring i går og i natt. Mere mensmurringer/ smerter i dag. Nesten konstant. Måtte på do i sted, og løs avføring. Mye detaljer her, men sånn er det. Hadde vært kjekt å få høre hvordan fødselen til dere startet. Bare sånn for nyskjerrighetens skyld...
mamma med en i magen Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Hei du.... ¨Hørtes spennende ut... Jeg er på vei med nr to jeg.. Vannet mitt gikk hjemme med første gang og da begynte riene med en gang nesten, og var tidlig tett.. gikk ett par timer så var vi på sykehuset og ett par timer etter var han ute.. Hadde ikke avføring før de ga meg tømme middel..
Nillo Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Første begynnte med at slimproppen gikk på morningen, på kvelden begynte fostervann å lekke, og på veien til sykehuset gikk vannet og riene begynte tett. Andre gangen var eg på do to ganger med løs avføring, før enn riene begynte tett, gikk fort, 3 timer fra start til slutt. Tredje gangen begynte det med litt smårier i en halv time, før vannet gikk, gutten var født 1 1/2 time senere.. Lykke til, høres ut som om du er i gang...
Bromelia Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Må si at jeg føler meg 1000 ganger bedre forbredt nå som jeg venter nr 2, men jeg gruer meg ikke mindre av den grunn.... jeg er veldig veldig spennt på hvordan denne fødselen vil bli.... Hvordan det startet for meg.... Først gikk slimproppen.... det var vel en 10 dager før termin. Tirsdag fikk jeg skikkelig magasjau. Løp på do hele tiden... Så begynnte riene. starta og stoppa, starta og stoppa... Magesjauen bare fortsatte.... Holdt på helt til fredag kveld. Da var jeg super-sliten. Hadde sovet dårlig i mange netter, og ingen ting skjedde. Jeg fikk komme inn. De sjekka åpning. 2 cm. Jeg fikk en stikkpille med smertestillende for at jeg skulle få sove, så ble jeg sendt hjem igjen. DA jeg kom hjem ble smertene bare mer og mer intense, så jeg fikk ikke sove. Lørdag morgen var vi inne på sykehuset igjen ved 7 tiden, og ungen var ute ti på ni.
M@msen Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Slimproppen gikk 5 dager før fødselen,i dusjen...det var masse slim, med bitte litt blod i! var på kontroll ett par dager etter terminen, ikke noe tegn så jordmor tøyde og strekte litt på livmor halsen, da begynte murringene... dagen etter begynte riene, de tok seg ikke noe særlig opp, så jeg gikk å la meg "tidlig" for jeg følte det var noe på gang, da sambo kom å la seg kl 24, sa jeg at vi må ringe sykehuset...da hadde jeg vondt... ca 5 min mellom hver ve! Og da hadde jeg vondt, ca 45 min i bil...au au, det var ordentlig tak i magen og ryggen!! 06.27 ble en liten gutt født... Ikke noe magetrøbbel på meg...
pippis mamma Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Min fødsel starta bare helt plutselig følte jeg. Formen var helt lik som den hadde vært de siste ukene, ingen murringer eller noe. Gikk på do og oppdaget at jeg hadde blødd litt, friskt blod. Gikk en halvtime, og så kom første rie som lyn fra klar himmel, kjentes ut som kniver som borret seg inn i rygg og mage, gikk ned i knestående og begynte å spy. Men hadde ingen anelse om hva som skulle skje en time før.
las chicas Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 min fødsel begynnte med smerter (ingen tvil om hva det var) som kom hvert femte minutt. gikk på do, og da gikk slimproppen også. vannet gikk ikke før to timer før prinsessa var ute.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Min fødsel startet med at vannet gikk "pang" som en foss! Stod på kjøkkenet tidlig om morgenen og smurte matpakke til mannen min :-) Ingen smerter eller kynnere på forhånd. Slimproppen som mange snakker om så jeg aldri noe til.....
mamma og my Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Vannet gikk med et smell om kvelden, litt som i "fødselsklisjeen". hadde hatt regelmessige kynnere dagen før, men helt symptomfri og i fin form dagen da fødselen startet. Da var det rett på med regelmessige og vonde rier.
Ella78 m/ A&M Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Ah, nesten litt deilig å tenke tilbake på... Godt tegn, ikke sant? Ikke det minste skummelt å tenke på nå, et drøyt år etter, og jeg håper jeg snart blir gravid igjen!! Vel, det startet på dagen en søndag, ca 13:30 merket jeg noen svake tak. De kom regelmessig, men var overhodet ikke vonde, så jeg var overbevist om at det IKKE var rier i hvert fall, sikkert bare kynnere. Jeg sa ikke et pip til gubben, bare registrerte disse svake takene på varktimar.se og fant ut at de kom ca hvert 10. minutt. Det varte hele dagen, og ble sakte sterkere. Litt over midnatt forsøkte jeg å legge meg og sove, men jeg fikk ikke sove, såpass ubehagelig var riene nå. Da vi kom på sykehuset spurte jordmora om jeg hadde tatt noe paracet (var det paracet hun sa, mon tro? husker ikke...), det kunne jo ha hjulpet meg å sove. Det tenkte jeg overhodet ikke på!! Hehe, tenkte liksom at dette hørte med... Vel, det skal jeg huske evt neste gang!! Jaja, jeg ringte sykehuset midt på natta og fikk beskjed om at riene var for korte, og det var bare å prøve å sove litt. Lettere sagt enn gjort. Om morraen ringte jeg igjen, og avtalte at jeg skulle dra inn på overtidskontrollen jeg skulle på den mandagen kl 13:00. Da var det ca ett døgn siden jeg kjente at det startet. På overtidskontrollen viste det seg at jeg hadde tre cm åpning - hurra, ingen tvil om at fødselen var i gang! Jeg var ni dager på overtid. Like før midnatt ble guttungen født. Jeg hadde visst en lang fødsel, med tanke på at riene varte så lenge, men ærlig talt føltes den ikke lang. Det var jo bare de siste seks timene som egentlig var vonde, og takket være epiduralen var det bare noen ganske få timer som VIRKELIG var vonde. Jeg gjør det igjen, gladelig!! Så koselig å mimre litt. Ble visst litt langt, dette... Uansett, formen var fin, kjente ikke noe særlig før riene startet. Slimproppen gikk noen dager før fødselen, vannet gikk ikke før langt uti fødselen. Lykke til med fødselen som kommer snart, det er INGENTING å være redd for, intenst mens det står på, men fantastisk!!
LisaColli Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 startet med at vannet gikk kl 10.30, da jeg fremdeles lå i senga. kom bare litt, siden hodet til babyen var festet. ringte føden og de ville ha meg inn på sjekk, men sa at det kunne være bare utflod. noe jeg visste det ikke var riene kjentes bare ut som regelmessige kynnere de to første timene, litt sterkere kanskje. i 14 tiden sjekket de bindet, men de var i tvil om det var vannet, så ble sendt hjem igjen. nå hadde jeg vonde rier.. var tilbake på sykehuset i 16 tiden, da hadde jeg 7 cm. kl 17 hadde jeg 9,5 cm. etter 2 timer pressing var hun ute;)
Gjest eelis+guttespire *har født* Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Slimproppen gikk ikke, men hele den dagen det startet hadde jeg masse tynn utflod, og jeg mistenkte at vannet hadde gått (men det hadde ikke det, viste det seg). Jeg hadde sterke kynnere hele dagen, og utover kvelden ble de vonde. Formen var veldig god, og i dagene før fødselen startet hadde jeg sovet hele netter, uten tissepauser ;-) Når riene satte inn hadde jeg vondt der og da, men kunne danset salsa mellom takene, hehe.. Ellers var alt som før. Du skjønner det når du er igang ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå