Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Er veldig plaget av pms, som har forverret seg for hvert barn jeg har fått (har 2 barn). Nå er det så ille at jeg orker snart ikke mer! Denne gangen har symptomene vart i 14 dager! Er jeg heldig varer de bare en uke.. Har også uregelmessig mens, så vet aldri hvor lenge faenskapen skal pågå.. plagene går ikke over før mensen er nesten over igjen. Dette ødelegger mye av livet mitt, hindrer meg jobbmessig, gjør meg usosial..vet ikke mine arme råd. Har alle symptomer som tenkes kan, som: - Depressiv, irritabel - Humørsvingninger - Ekstremt trøtt, kan sove 8 timer men likevel være helt i ørska hele dagen - Hoven i kroppen (buksene blir for trange) - Matsug, tenker på mat hele tida - Bekkensmerter - Magesmerter - Ser syk ut - Kviser, fett hår, blek Føler jeg har en "usynlig sykdom" som tar livsgnisten fra meg..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg fikk det også verre etter at jeg fikk barn. Det kjentes som influensa i kroppen i to uker før hver eneste mens. Og temperamentet mitt var helt sykt. Eksploderte for alt og ingenting. Vann i kroppen, og da snakk om flere kg. Sukkerhunger. Magesmerter( litt som etterrier). Før barna så merket jeg ikke annet enn at der kom litt vann i kroppen de aller siste dagene før mensen, og at jeg hadde menssmerter(mye!) den dagen mensen kom skikkelig i gang. Og kanskje litt kortere lunte, men ikke ekstremt. Det som faktisk hjalp meg, og som helt har fjernet dette, er hormonspiralen. Vet ikke om det kommer tilbake om jeg fjerner den, men det er nå så deilig å være jevn hele tiden:) Og jeg slipper hele mensen:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Det finnes en rekke helsekostpreparater som sier å ha effekt på pms. Nattlysolje, Wild Yam, Dong Quai, Femicur, Bidronninggele blant annet. Hvis du føler deg virkelig plaget ville jeg gitt noen av disse en sjanse. Tror ikke du da har så mye å tape. Kyskhetstre(Vitex Agnus Castus) er et annet, men dette får du ikke tak i i Norge da det er klassifisert som legemiddel her. Men det er mulig å bestille fra f eks Danmark. Det finnes også flere produkter som er sammensatt av forskjellige ingredienser som skal hjelpe mot pms. Ta en tur til en helsekostbutikk og forhør deg litt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Har tenkt litt på hormonspiral, men vi har lyst på et barn til om en stund så det blir ikke før etter det i hvertfall.. p-piller o.l tåler jeg ikke. Noen som har prøvd nattlysolje? Har også tenkt litt på om det kan være bakenforliggende årsaker som gjør pms symptomene verre, som f.eks jernmangel, stoffskifteproblemer, andre mangeltilstander osv? HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Mangel på magnesium og kalsium kan gi pms. Jeg ga deg råd under om helsekost også. Det kan også være forsøket verdt å prøve et multivitamintilskudd, samt omega 3-6-9. Evt bare tilskudd av magnesium og kalsium, samt b vitamin, og da vit B6(pyridoksin). Og omega 3-6-9, f eks Udos choice. Finnes som kapsler og olje. Har litt vond smak, så kapsler kan være greit.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for utfyllende svar:) Skal ta meg en tur innom helsekostbutikken å høre hva de anbefaler, multivitaminer hadde sikkert ikke skadet heller. Det hadde forandret livet mitt MYE, hvis jeg hadde funnet noe som hjelper mot disse plagene.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 For meg hjalp akupunktur og trening veldig godt mot pms. Jeg hadde enkelte måneder der jeg nesten ikke klarte å se meningen med livet. Helt forferdelig. I tillegg skal man forsøke å holde seg unna sukker, men det må jeg innrømme at jeg synes er vanskelig, det er jo nettopp det man hungrer etter når man har pms ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå