Gå til innhold

dere med termin i november (vaksine)

Anbefalte innlegg

Skrevet

som er usikre på vaksinen, vil dere forsøke å "holde ut" til termin, eller hva?

jeg grubler meg helt i stykker på dette, er like bekymret for begge deler, og er så lei av å ikke vite, få ulike anbefalinger, osv.

Ikke akkurat et glederikt svangerskap...termin om 30 dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg har termin 11 nov, og jeg har vært veldig i tvil, men har nå tilslutt landet på å ikke ta den. Jeg hører noen anbefaler og andre ikke, og jeg kommer aldri til å tilgi meg selv hvis jeg hadde tatt den og fått ettervirkninger av det eller overført noe som ikke er bra for ungen, og den er IKKE ordentlig testet ut på gravide, så man kan aldri være sikker uansett.

Synes de har dratt alt dette svineinfluensa styret litt for langt, den vanlige influensaen er vel så farlig og er den sykdommen flest dør av hvert eneste år, men det er det ingen som snakker om.

Nei jeg føler meg rimelig sikker på å ikke ta den og er fornøyd med det valget jeg har tatt, men skjønner veldig godt at mange er i tvil.

Skrevet

ja, det er like mange som dør av den vanlige influensaen hvert år, men dette er gamle mennesker som er syke fra før. Det er skummelt at vi som gravide faktisk står foran hjerte- og lungepasienter i denne vaksineprioriteringen for s.i.

Skrevet

Jeg har termin 13.november, å har landet på at jeg ikke kommer til å ta denne vaksinen.

Nå er det så nær termin, å jeg vil nødig få evt bivirkninger rett før fødsel. Fordi bivirkningene er jo som en mild influensa.

Leste også en plass at denne vaksinen var 2delt, det vil jo si at jeg måtte ha tatt en dose denne uken tidligst, å en ny dose om 3uker, å da er jeg jo på termin og forhåpentligvis midt i fødsel.

Synes det er dumt at legene bare går ut med anbefalinger, å ikke tar ansvaret å sier at alle gravide må ta den f.eks. Det er jo ett voldsomt press på oss som er gravide å finne ut av hva vi skal gjøre.

Men jeg tenker nå som så: Har blitt tilbudt den vanlige influensavaksinen hvert år pga at jeg er helsepersonell, å jeg har aldri tatt den, å har aldri hatt influensa heller. Så satser på at jeg klarer å holde meg borte fra den i år også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...