har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 er 22+6 i dag, og er så svimmel!! var verst i går kveld da! har ikke opplevd dette noe tidligere i graviditeten.. det kjennes ikke bra ut. er dette normalt eller?? har ikke målt noe blodprosent siden i juni da, så kanskje jeg skal ringe legen å få tatt en blodprøve? hva synes dere??
Helverine Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har vært en del svimmel, senest i går. Holdt på å gå i gulvet, men fikk lagt meg ned med bena opp i siste liten. Føltes som et BT-fall, for jeg måtte på do rett etterpå. Ble kaldsvett og skjelven. Måtte gå å legge meg og sov et par timer. Da var jeg bedre. Jeg er ikke så langt på vei som deg, 14+3. Jeg var en del svimmel forrige svangerskap også. Fikk til svar at det var normalt, og slo meg til ro med det. Jeg synes dog det er ubehagelig når det kommer som kastet på meg slik. Pass på å drikke nok vann!
Lunda med lillegutt Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Det kan jo være lavt blodtrykk, det har jeg og holder på å gå i bakken hver gang jeg reiser meg opp eller går opp en trapp eller bakke. Jeg spiser litt lakris og drikker mye for å forebygge. Er slitsomt men skal visstnok være bra for barnet i magen. Men det skader sikkert ikke å få en ekstra sjekk siden du ikke har opplevd dette tidligere. Jeg har hatt det slik hele tiden, og også i forrige svangerskap.
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 det kan være mange grunner til svimmelheten, men det er veldig vanlig å være det når man er gravid. ville tatt en tur til legen å sjekket jernlager, blodprosent og blodtrykk for å utelukke at det ikke er noe de kan gjøre med. jeg har gått sykemeldt i snart en mnd nå fordi jeg ikke kan stå oppreist uten å svime av. hadde det samme i forrige svangerskap. viktig å drikke og spise mye, og reise seg forsiktig. her var rådet hos legen å sitte på en stol og ikke gjøre noe å håpe at jeg slapp å gå sykemeldt resten av svangerskapet. fælt, men er begynt å komme meg, så har jobbet litt denne uken.
Maisie Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Dersom svimmelheten kommer plutselig, og forsvinner etter en liten stund, så er det nok mest sannlynligvis et blodtrykksfall. Det trenger ikke ha sammenheng med lavt eller høyt blodtrykk eller noe. Det er ganske vanlig, og ikke farlig, såfremt du ikke besvimer. Snakk med legen din neste gang du er der.
humlepiken Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Tror det er relativt vanlig og kan være flere årsaker. Jeg for min del opplever å være litt svimmel hvis jeg reiser meg fort, men kan også bli fryktelig svimmel og dårlig hvis jeg ikke har spist godt nok eller det var lenge siden sist måltid. Har besvimt en gang allerede, det var veldig ekkelt og det eneste som hjalp meg da var å kave meg bort til kjøkkenet og finne noe å spise. (var alene hjemme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå