Gå til innhold

Angående atopikere og ull...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har atopisk eksem, men er veldig mildt angrepet. Jeg vil nå prøve ut ull rett på kroppen hans for å se om han kan tåle det... Er det slik at de i prinsippet reagerer med én gang (altså slik at jeg kan se det i kveld når han har gått med ull hele dagen)? Eller kan det ta dager før evt eksem vises?

Er det noen her med atopikerbarn hvor det går helt fint m ull rett på kroppen?

Takknemlig for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min vesle jente på 9 mnd sliter med utbrudd innimellom. Kjøpte en Janus nattdrakt til henne på lørdagen som hun kun hadde en kortermet body under, det gikk ihvertfall fint :) Har ikke sett at hun har blitt noe verre.

Skrevet

Min reagerte ikke i starten, men plutselig. På kurs var det mange som hadde samme erfaring. Det "sikreste" ullkortet er devold, som er syntetisk på innsida (superundertøy). Gutten min lånte det på fjellet sist vinter, og da reagerte han ikke. Han er så stor at han kan si i fra. Superundertøy er jo et like godt alternativ, men til de under 1 år er jo utvalget svært dårlig.

Skrevet

Både jeg og begge sønnene mine har atopisk og sensitiv hud, men lite eksem. Akkurat nå er det bare jeg som har litt eksem, guttene har ingenting (bare litt tørr i huden).

Vi reagerer allergisk med en gang vi får ullplagg på huden. Da jeg skulle prøve ull på yngstesønnen tok jeg på han en ull-longs på morgenen, en sånn dyr helt myk en som ikke skal klø. Vi gikk til barnehagen og før vi var halvveis gråt han fordi det klødde så fælt på lårene.. Kledde av han da vi nådde frem til barnehagen og da var han helt rød på lårene.

Samme reaksjonen får storebror og jeg, går vi med det likevel blir huden vablete og nesten litt hoven.

Men nå er vi allergiske mot ull da, det slår ut på sånn utvidet allergitest på ryggen. Det er ikke alle atopikere som er allergisk, da har bare ullen en negativ virkning på eksemet, vet ikke hvor fort du kan merke det.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg får vel bare vente å se hvordan det går... I dag har han på seg Tom & Trine ull. Det virker i alle fall veldig mykt og godt. Vi har allrede kjøpt bodyer og stillongser fra Devold :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...