Gå til innhold

Syntes det er helt pyton(svineinfluensavaksine)


mammantilde2vakreste<3

Anbefalte innlegg

Var egentlig ikke tenkt på å ta vaksina pga babyen, men må tross alt tenke på 4 åringen min. Hva er det værste som kan skje med babyen i magen om jeg tar vaksinen? Det værste som kan skje for min 4 åring er jo at mamma kan dø;( Har egentlig ikke fulgt så mye med, så takknemmlig for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var på ul på sykehuset på fredag, og da var overlegen på føden innom for å måle livmorhalsen min. Han sa at med hensyn til babyene i magen burde jeg absolutt ta vaksinen. For oss er det ekstra fare for å få premature barn(tvillinger) med ekstra dårlig imunforsvar, og eneste måten babyene våre kan være sikre er v vaksine via mor. Babyer får ikke vaksine før de er tre år gamle, og aller tidligst fra 6 mnd. Influensaen angriper lungene, og dette med varierende styrke.

 

I forkantn hadde jeg også tenkt at jeg gidder ikke ta den vaksinen, og da tenkte jeg jo nettopp npå barna, men fikk meg en tankevekker!! Jeg tar vaksinen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Legen min anbefaler at jeg tar den men skeptisk jeg da! Tenk om noe skjer med fosteret, dette har ikke blitt forsket på. Er så i tvil altså. Tenkte jeg skulle ringe jordmor i morra å spørre henne hva hun synes. For å være ærlig så har dette blitt veldig hetset opp i media ol. Har hørt at mange har blitt syke av vaksinen også. Kommer ikke til å tilgi meg selv om noe skjer med babyen. Vel må forhøre meg litt mer først.

 

Chic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Legen min og jordmor anbefalte på det sterkeste at jeg og også alle andre gravide, som jo er i risikogruppen (og langt fra uten grunn) å ta vaksinen. Jeg velger å følge oppfordringene og tar den. Da overføres også antistoffer til barnet i magen og man slipper at den lille skal bli syk av viruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt enig med anonym over her. dette fikk jeg også beskjed på av legen min. alle landets overleger går også ut å sier dette, hvor trygt er det å ta saken i egne hender og høre på skeptikere som står uten lege utdannelse?? bør man ikke da heller høre på de som har utdannelsen og sitter på ALL informasjon?? overleger verden rundt hadde ikkke anbefalt dette så sterkt til gravide hvis det ikke var livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken! Jeg kjenner mange leger med mye faglig tyngde

som er skeptiske. Men de , som alle andre leger har fått klar beskjed fra FHI og stille seg bak deres anbefalinger.

Legene jeg snakket med har anbefalt denne men sier noe annet hjemme... De har ikke lov å være kritisk til denne vaksinen fordi:

hva hvis den pasienten som ikke tar vaksinen blir alvorlig syk.

 

De vil ikke ta noe ansvar, men jeg skal love dere at legene har sine betenkeligheter. Fordi ingen kan vite med sikkerhet hva som er lurest å gjøre med tanke på graviditet!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig med anonym over!! er helt forferdelig att legene blir tvingt til og anbefale oss den!! vet om mange leger som er skeptiske til denne.. og jeg kommer ikke til og ta den!

 

er som jordmor sa på tv: hun kan godt anbefale andre og ta vaksinen!! men selv ville hun vente til den er mer utforska!! *WHAAAT**.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...