Gå til innhold

Er det så innmari vanskelig å si HEI!?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fatter det ikke! Nå er jeg så møkklei av at INGEN hilser når vi kommer i barnehagen. INGEN kommer å tar imot ungene (ho på 5 klarer seg selv, men ho har ikke alltid gjot det) INGEN som kommer oss i møte, INGEN som bryr seg!!!

Og det handler ikke om at de ikke har mulighet der og da, for sånn har det vært hver dag i over 2 år......

Jeg har tatt det opp mange ganger i starten når minsten begynte der. Jeg tok det opp i starten når eldste begynte der, jeg har tatt det opp på samtlige foreldresamtaler, senest var nå på torsdag.

Og hva blir vi møtt av i dag? JOda, et skt styrer som kommer ut fra et rom, ser på oss og går inn i et annet. Så kommer det en vikar samme veien, ikke noe hilsing, bare forsvinner inn på avdelingen... Så kommer styrer tilbake med ped.leder, og de står og skravler om garderoben rett foran oss. Fortsatt ingen som har sagt hei!

Er jeg kravstor igjen nå eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si høyt og tydelig mens dem passerer i farten... "HEI heter det" Tror nok dem vil ta seg litt til det da.... :-)

Skrevet

Nei, jeg synes ikek du er kravstor. Det er da det minste man kan gjøre når de små kommer i barnehagen.

Jeg synes det er dårlig at mange barnehager er sånn som sin, og spesielt når du har påpekt det flere ganger.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det har jeg gjort så mange ganger at jeg har gitt opp...

Hadde samtale som sagt på torsdag, og da sa jeg det som det var. Jeg er en blid og vennlig person, men jeg er så vant til at alle har gir faen så jeg gidder ikke lenger si hei til dere når vi kommer. Det er ikke meninga, og jeg skal ta meg i det. Men han forsto det veldig godt (ung, ny gutt) og sa at han ble sånn han også, når han prøvde å yte sitt beste uten å få noe igjen for det..

Foreldrene svarer ikke når jeg sier hei engang... det må være meg det er noe feil med...evnt oss, siden de ikke prater til gubben eller unga heller

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er enda godt. Et hei og et smil koster så lite, men kan bety så utrolig mye. Og hvor mange ganger må man liksom påpeke det da? Føler jeg gjentar meg selv hjemme hele dagen fordi ingen av ungene hører på hva jeg sier, om ikke jeg må begynne å fortelle voksne fok hva de bør og ikke også...

Skrevet

Merkelige folk, gla det ikke er slik hos oss... her står vi og skravler både løst og fast om helga o.l. saker. Blir gjerne 5-10 minutter jeg for å få snakka litt...

Men få barnet ditt til å si til dem voksne f,eks at " det er høfflig å hilse" og "hvorfor hilser ikke dere" spørsmål til dem ansatte også... kanskje det vil hjelpe side dem faktisk skal være forbilder til barna...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så koselig det hørtes ut. Jeg savner sååå den gamle bhg, hvor det alltid kom en ut for å sette seg ned med oss i garderoben når vi tok av klær etc. Det skaper en trygghet for barna (hvertfall han minste) når de tar iniativ selv fremfor at jeg må prakke han på en voksen. Jeg nekter å gå fra han uten at han enten er sammen med en voksen, eller har funnet noen å leke med.

Jenta mi bryr seg jo som sagt ikke, hun springer inn til de andre jentene med en gang. Men når hun for 2 år siden sto og hyyyylte når jeg dro, var det heller ingen som tok seg av henne..

Møkkabarnehage

Skrevet

Hadde bytta barnehage hadde jeg vært deg... høres ikke koselig ut i det hele tatt...

Skrevet

Oi...du er IKKE kravstor.

Et "hei" er et minumum, og det er utrolig de ikke har klart å ta det til etterretning når du har tatt det opp.

Hilsen gammel pedleder

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, er det ikke det? Jeg har full forståelse for at travle morgener når de er underbemanna kanskje ikke gir det beste grunnlaget for dill og dall i garderoben, men det er hveeeeeeer eneste dag, i flere år.

Zitara, vi skal flytte i januar så jeg skal bytte barnehage da! Og det gleder jeg meg til!

Skrevet

Uff, jeg skjønner godt at du er irritert! Jeg sier alltid hei/hade og forventer i grunn at andre skal si det også.

Jenta mi på 3,5år er ikke så flink til å si hei/hade, så for en stund siden sa jeg i frustrasjon at "Det koster ikke noe å si hei vettu!"

3 åringe har tydeligvis litt humor på området, for hun svarer at "Åååå, jeg trodde man måtte betale, jeg!"

....lille moroklumpen som synes det er festlig når mor blir frustrert :P

Skrevet

Et "hei" har alle tid til uansett tid og situasjon.

Jeg hilser på foreldre jeg ikke kjenner både der jeg jobber og i bhg til sønnen min. Koster så lite med et vennlig nikk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

HAHAHAHA!! Sa hun det? Fantastisk! :o) :o) Jeg hadde nok krepert av latter da ;o)

Men nei, det koster ikke så mye å si det :)

Skrevet

HEI! ;o)

Nei, det er ikke så vanskelig!

Gled deg til barnehagebytte i januar, og gjør det beste ut av tida som er igjen...

Jeg hadde ikke orket bruke energien på å få folk som tydeligvis ikke har antenner til å forstå......når situasjonen er at dere skal flytte.

Men du kan jo skrive et avskjedsbrev til styrer så kanskje dette blir tatt opp!

Enkelte mennesker er i feil jobb...

Skrevet

Så bra da! Håper dere kommer til en bedre barnehage da :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hei!! :o) Nei, det var jaggu ikke det ;o)

Tror nok det er det beste ja... men jeg er fryktelig dårlig på å ikke la meg irritere.. hehe :) Går ikke utover noen andre enn meg selv da, heldigvis :)

Det er ei dame som sto og krangla med ei annen når vi kom, fordi ho ikke ville ut i "detta været".. det var bittelitt regn, ikke noe å skrike om. En annen dag sa hun høyt til en kollega at ho grua seg SÅÅÅÅ til dagen etterpå fordi da skulle dem ut på tur.. Sikkert allergisk mot frisk luft

Skrevet

Oi-høres nesten ut som barnehagen til snuppa mi jo......der er det også sånn.......kun en som er flink og sier "hei"-de andre er så humørsyke at jeg kan få fnatt....noen dager blir hele dagen min ødelagt av å levere snuppa i barnehagen..........kan det være så vanskelig å si hei til ei på 4 år når hun kommer i barnehagen????

Snuppa byttet til denne barnehagen nå etter sommeren-og der hun gikk ifjor var det tvert om.....alle de ansatte-både på hennes og andre avdelinger sa hei og var glade og fornøyde-og alltid en som møtte oss og vekslet noen ord i garderoben...............så jeg trodde jo det skulle være sånn da-helt til hun begynte i denne nye barnehagen nå.....aaarrrggghhhh...........jeg tror rett og slett det er dårlig stemning i denne barnehagen-og når ikke avdelingsleder kan gå foran med et godt eksempel engang-ja da er det ikke no håp.....gleder meg virkelig til foreldresamtalen neste uke-da skal jeg si ifra...........så får vi se om det hjelper........

Skrevet

Du er ikke kravstor!

Hadde forlangt at de tok imot barnet om morgenen.

I jenta mi sin barnehage kommer alltid en av de annsatte og tar imot oss. De sier hei og snakker med både meg og ungen. De tar seg god tid. Så sier vi hadet og de følger jenta inn og får henne inn i leken.

Ved henting følger de oss ut og sitter i garderoben med oss til vi går og snakker om hva de har gjort på den dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...