sn@rt2barns-mor Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Hvordan foregår det? Bør barnet og begge foreldre være tilstede? I så fall må vi ha med storebror på 4 r, for vi har ingen som kan passe han da. Vi skal ha det i kirken på kvelden. Med flere par. men babyen vår har fast rutine på kvelden, legger seg sju, er da stuptrøtt... passer derfor dårlig å ha med babyen i kirken på samtalen...( Hva snakker man om, tar det lang tid? Mange spørsmål dette... Håper noen tar seg tid til å svare, takk:o)
Brillefint - Jadda! Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Du vil nok oppleve at mange kommer sammen og har med seg ungen, men det går nok helt fint at en av dere drar alene. Vår dåpssamtale var av praktisk art. Gjennomgang av det som skal skje rent praktisk, og så ba presten en bønn for barna og vi tente lys for barna. Tok ca 30 min.
Alba44 Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Vi var begge med på samtalen. Var vel en 10-12 dåpsbarn med i kirka. Varte under 1 time.
lille sprelle Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 vanlig med begge foreldre + barnet. Ta ev. andre barn med dersom det er behov for det. det er en praktisk gjennomgang + litt om hvorfor man døper osv. vanlig er en samtale med bare dere og presten.
mer enn bare mor Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 hm. vi hadde ikke tenkt å ta med mini på dåpssamtale. er jo midt i leggetida hans, så her kommer besteforeldrene og skal være barnevakt.. nå er vi inne i en så fin rutine, så vil helst holde på den så lenge det går
sol2002 Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Da vi hadde dåpssamtale med minsten så kom presten på hjemmebesøk, han satt vel sikkert i ca 1 time, med den første så var vi på kirkekontoret, men der var ingen flere der enn presten og oss. Så jeg tror dette variere ifra menighet til menighet
engajente Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Men førstemann hadde vi hjemmebesøk av presten, og med nr 2 så stakk jeg bare innom kirken og pratet med presten (hadde avtalt at jeg kom, pratet i 10min) Men da var det jo under 2 år siden sist samtale, er jo ikke så mye som skjer med dåpsritualet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå