Gå til innhold

Til dere som fødte litt før termin, eller til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Gjorde dere noe spesielt i dagene før fødselen? Eks var dere spesielt aktive, eller var dere så slitne at det ble mest "sofasliting"? Selv har jeg 5 uker igjen, og ønsker ikke å føde for tidlig, men tar gjerne i mot tips til å føde når det nærmer seg termin:-) (men jeg er veeldig forberedt på å gå over tida da..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte 9 dager før ul-terminen (på mens-terminen faktisk).

Jeg var ikke spesielt aktiv på den tiden. Ble mest å sitte hjemme med enorm mage. 8 dager før fødselen gikk jeg en liten tur, og hadde piknik ute, da gikk slimproppen samme dag. Den dagen riene startet hadde jeg vært en tur på et handlesenter, tusla litt rundt, og voksa leggene. Har hørt at det der med voksing kan sette igang fødsel faktisk, men syns det høres litt sært ut.

Jeg var jo innenfor termin-tida, så jeg syns det var helt utmerket å få føde da. Var også veldig forberedt på å gå et par uker over tida, for det pleier folk i min familie, så det føles som at jeg slapp de verste 3 ukene...

Skrevet

Første gang hadde vi LITE sex hele svangerskapet pga for mye kynnere som gjorde at jeg var redd fødselen skulle starte om vi hoppet i høye. I tillegg hadde jeg da som nå store bekkenplager. Men 14 dager før overtalte mannen meg etter sølibat i en mnd;) 5 min etter begynnte riene hos meg. jeg var tydeligvis moden, ellers hadde det ikke funket.

om jeg var moden fordi barnet ikke hadde det bra i magen (hun hadde ikke fått næring), det vet jeg ikke, men jeg fikk vertfall jenta mi 14 dager før termin;) Alt var foresten normalt hele dagen. Var ikek tegn til noe som helst

Skrevet

Jeg gikk en lang tur 3 dager før termin. I masse oppoverbakker. Var helt gåen da jeg kom hjem. Dagen etter begynte riene. Vet ikke om det er noen sammenheng, men jeg skal ihvertfall prøve meg på noen lange turer denne gangen også. :-)

Gjest eelis+guttespire *har født*
Skrevet

Jeg fødte 7 dager før termin, og den dagen riene begynte støvsugde jeg, gikk tur og var på vandring i et kjøpesenter. Vet ikke om det hadde noe å si da :-)

Skrevet

Fødte de to første dagen før termin.

Gjorde ikke noe spesielt:)

Skrevet

jeg fødte 15 dager før termin:) kan vel si det sånn at jeg gikk en liten tur dagen før, var på ikea, hehe.. og måtte jo selvfølgelig gå hele ruta :P senere på kvelden spiste jeg meg stappmett på taco. husker ikke om det var noe annet spesielt jeg gjorde. vannet gikk kl 10.30 dagen etter. jeg tror mest på at fødselen starter når babyen er klar;)

Skrevet

Eg fødde 11 dagar før termin - og på dagen før riene starta på natta, var eg på fjelltur. Men eg hadde ingen teikn på at noko var på gang, og eg trudde eg kom til å gå gravid minst tre veker til på det tidspunktet. Og eg tviler vel eigentleg på at det var fjellturen som satte i gang fødselen for eg gjekk MASSE fjellturar siste to mnd av svangerskapet (ikkje for å setja i gang fødselen, altså, men fordi eg elskar å gå i fjellet).

Bebisen kjem når den vil :-) Og mi vesle frøken var litt utålmodig då som no...hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...