Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er idag i uke 33 og har ikke sovet ordentlig nattestid på flere uker!

Ligger bare og kaver for å finne en stilling som er grei og ender som regel opp med og sovne kl 04.30.

Er sykemeldt 100% heldigvis,for hadde jo aldri klart en arbeidsdag med så få timer på øyet.

Noen tips for hva som kan gjøre søvnen enklere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg var gravid begynnte søvnproblemet 2 mnd før jeg fødte. Jeg var helt utsliten og var fulltidstudent (sykepleier). stod alltid opp på natten for jeg klarte ikke ligge hele natten: jeg tisset i ett bankende kjør også.

Nå er jeg 35+3. har hatt søvn problem vertfall i 5 uker allerede, hjelper heller ikke på at jeg har en snart 3 åring som våkner hver time hele natten stort sett hver natt. Så ja, ikke no kjekkt.

men nå vet ikke jeg hva som gjør at ikke du får såve. har du vondt i bekkenet så legg ne mellom beina. jeg legger også en pute under magen når jeg ligger på siden, ellers får jeg ofte vondt

Skrevet

Hadde samme problem da jeg gikk gravid med første mann,men kan ikke huske hva jeg gjorde for og løse problemet!

Er blitt så desperat at jeg lå å gråt tidlig idag for jeg var så trøtt.

Er generelt det med liggestilling som er vanskelig,mye vondt i magen,presser mye over alt syns jeg!

Huff,vi får jo bare holde ut de ukene vi har igjen.

Skrevet

Samme her. Jeg sliter også med å sove om natten i det første svangerskapet og dette ssvangerskapet også.

Jeg fikk ikke sove flere uker på den siste termin på det første sv.skapet at jeg ble svært utslitt at jeg fikk satt igang fødsel.

Dette sv.skapet bruker jeg polaramin (allergi tablett - er ikke allergi). medisinen er ikke farlig for baby. den gjør at man blir søvne og sover. Det har fungerte for meg i 1 1/2 uker nå. Ønsker dere polaramin, snakk med legen deres. Er resept medisin.

Skrevet

søvn. hva er det?

er 39uker på vei og har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende på maaaange uker. mest pga halsbrann, har prøvd alle kjerringråd jeg vet om. gleder meg til å få hele kroppen min for meg selv =)

Skrevet

Ja, jeg sliter med søvnen og det meste egentlig. Og jeg sliter med at babyen har bosatt seg i magen min for godt:) Kan bli litt tungt etterhvert det.

Skrevet

er nå 29 uker, søvnproblemer har jeg hatt i 5-6 uker... må tisse hele tiden, og kroppen finner rett og slett ikke roen til å sove. blir ikke mange timer søvn, så jeg begynner å bli ganske utslitt og tårene kommer lett om natten fordi jeg er helt ute... blæ!!!!!!!!!!!! like før jeg tar på meg en bleie så jeg slipper å springe på do HELE tiden. på dagen kan jeg kanskje sove 30 minutter sammenhengende før jeg våkner av at blæren er full!!

godt å få dette ut i de sene nattestimer... he he

Skrevet

Oi, om jeg skulle DRUKKET på natta i tillegg, så tror jeg rett og slett at jeg bare hadde rigget meg en sitteseng på doen! Jeg går på do hvert 10. minutt på det verste.

Men bra at det funker på deg og at du har selskapsblære:)

Skrevet

Godt å se at det ikke bare er jeg som sliter med søvn.. :)

Har hatt det slik de siste par mnd i alle fall.

Må opp for å tisse minst 5 ganger om natta. Det tar på gitt! I tillegg har jeg en kjæreste som snorker såååå :P Det skal ikke være lett nei..

Og med baby rett rundt hjørnet er vel ikke en god natts søvn noe vi blir å se til på enda en god stund ?:P

Skrevet

jupp sliter med søvnen her også... i dag stod jeg opp klokka 4 ca, er trøtt som en dupp men får ikke sove! alle stillinger gjør vondt, mister følelsen i armene om jeg ligger ett minutt for lenge med armen under puta, opp å tisse...så må jeg drikke...så er jeg sulten.....

er heldigvis 100 % sykemeldt jeg også, får som regel noen timer på øyet på dagtid

Skrevet

Mitt råd, det som ha hjulpet meg er følgende.. Istedenfor å ligge å vri, vende på meg og irritere meg så ha jeg rett og slett stått opp igjen. Satt meg på stua eller kjøkkenet med boka mi, spist ei skive og lest en stund i boka. Da blir jeg trøtt på nytt, legger meg og da sovne jeg..

Skrevet

Uff, er snart i uke 30 og begynner å merke dette med søving...klarer ikke å finne stilling....men når jeg sovnerr så sover jeg bra...men ikke samenhengende som før....må tisse 3-4 ganger på natten.....og er i 100% jobb. Når fredagen nermær seg er jeg som regel helt slått ut...prøver å unngå å drikke væske på kvelden.

Skrevet

Jeg tar noe som heter Bio Søvn. Det er urtetabletter som man får på helsekostbutikker, som tilsvarer noe sånt som 3 kopper kamilete (de inneholder bare kamille og humle og harmløse 'soveurter'). Skulle gjerne heller drukket teen, men man tisser nok om natten som det er.

Dessuten dusjer jeg ofte litt sent på kvelden, det hjelper kroppen til å slappe litt av. Åsså prøver jeg å stå opp/legge meg til ca samme tid hver dag selv om jeg er 100% sykemeldt.

Det er ikke dermed sagt at jeg sover uforstyrret og dypt, men sover litt bedre enn jeg gjorde før jeg begynte med disse tingene. Spesielt merker jeg at det ikke er like vanskelig å sovne når jeg legger meg. Men det blir vanskeligere og vanskeligere å finne behagelige stillinger...

Skrevet

Uff ja.. sliter selv..

Før var det mest at jeg måtte opp å tisse hele tiden, selv om jeg går på do rett før jeg legger meg.. blir veldig press der nede bare noen minutter etter jeg har lagt meg ned, og da er det kun å skvette litt som hjelper, hehe.

Og nå som det nærmer seg termin så er det halsbrann og vondt..

Samme hvilken side jeg ligger på så får jeg vondt på den siden.. ligger jeg på ryggen, så strammer magen seg og ligger jeg på magen så er ikke det like behagelig lenger heller.. synd i oss!!! :P

Skrevet

Har hatt søvnproblemer i mange uker jeg også. Oppe neste hver time hele natten.. håpløst å prøve å ligge lenge om morgenen. Har hatt masse vonde kynnere og tissing hele tiden.

Men de siste dagenen nå har jeg sovet så godt.. helt uten grunn. Har sovet til både 5-6 om morgene før jeg våkner første gangen:-O Og i dag sov jeg helt til 12!!! Bare vært oppe 2 ganger fra jeg la meg på kvelden. Kynnere er det ikke lenger (som jeg kjenner). Er i uke 35 nå. Savner de søvnløse nettene.. mer bekymret over at jeg får sove. Ikke normalt å være bekymret for å få sove, og avslappet med smerter.. men venter på at babyen skal komme.. og da må det jo nesten noen kynnere til...

eneste forskjellen jeg har nå er et glass med drikke på nattbordet, også har jeg fjernet bøkene under sengen som vi la der for å få ned hevelsen i beina. Mulig det var bøkene som gjorde susen:D Fikk babyen litt mer ut av halsen..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...