Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Fortalte det til sjefen dagen etter positiv test, men det var fordi jeg ikke hadde skrevet under på arb.avtalen enda og ville ha større stilling. (Det fikk jeg!) Fortalte det til kollegaer forrige uke på personalmøte, da jeg var 14 uker. Alle sa gratulerer og var positive,sa jeg måtte ta vare på meg selv og være forsiktig på jobb (er sykepleier, har en del løft og sånn). Så det gikk så bra så :-)
mamman til to gutter Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg fortalte det i uke 7, da begynte jeg å bli småkvalm om morgenen og syns det var greit at de visste det før jeg evt ble sykemeldt pga ekstrem kvalme som jeg ble i forrige svangerskap. Gikk også med fryktelig dårlig samvittighet for å ha blitt (planlagt) gravid i et vikariat for en som er i svangerskapspermisjon, så det var godt å fortelle det og kun få hyggelige tilbakemeldinger:-)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Fortalte det tidlig til kollegaer og sjefen... jobbet 100% sommerjobb på sykehjem.. pga mye tunge løft osv... Det var positiv reaksjon, var allerde 3 stykker av mine kollegaer som var gravid fra før...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Fortalte det med en gang fordi jeg har en jobb som må tilrettelegges ganske mye slik at baret ikke tar skade. Og gikk fra turnus til kun dagtid. Det gikk vel en ukes tid før "alle" kollegaer skjønte at jeg var gravid. Bare positiv oppmerksomhet hele veien :-)
Nickey Mouse Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Til klubbformenn, personalsjef og adm. dir i uke 8 ca, dette på grunn av situasjonen i firmaet på daværende tidspunkt. Et par andre nære kollegaer fikk vite det rett etterpå. Resten i uke 12. (komplisert tid i firmaet med fusjon og overtallighet)
FrkBomst&Frø Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg fortalte det forrige uke til sjefen, var da 17 uker på vei. Jeg hadde gruet meg sånn til det, vet ikke hvorfor, og han var udelt positiv og syns det var en ordentlig glad-nyhet! Så det gikk jo fint! Ytterligere to kollegaer har visst det noen uker allerede, og ei til fikk vite det like etter jeg fortalte sjefen. Bare positive tilbakemeldinger!
86modell* Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Fortalte det til sjefen i uke 10 tror jeg det var for var så innmari kvalm hele tiden. Resten av avdelinga fikk vite det i uke 12. Har fått masse gratulasjoner, spesiellt fra mannfolka på jobben. Det er alltid koselig:)
Lilleleen Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Fortalte det til sjefen mandagen etter positiv test (tok den fredagsettermiddag) Det var fordi jeg egentlig skulle begynt på førskoleutdanningen nå i høst, og hun var i gang med å finne en vikar til meg. Måtte si ifra at det trengte hun ikke allikavel, siden jeg utsatte studiet. Var også mye kvalm så ble sykemeldt for det. Da sa jeg det til alle på jobben også, de hadde skjønt det uansett, så da var det greit å si det som det var ) Var da ca. 6uker på vei.
Lilleleen Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Alle syntes det var veldig koselig at jeg var gravid )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå