Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Her er først en liten oppdatering. dette skrev jeg på fredag: "Jeg skulle i dag til jordmor. Må si jeg den siste uken har reagert på at magen min ikke berre har stoppet å vokse, men både jeg og mannen synes faktisk nesten den ser mindre ut enn tidligere. uansett. jeg kom til jrdmor og forventet en vanlig kontroll, skulle jo til haugesund på UL på mandag nå likevell. Jeg hadde også denne gangen utslag på blod i urinen. Vi hørte hjerlyden, den var fin. Så målte hun på magen min, gikk bort og skulle krysse av og sa at jeg blir nødt til å måle en gang til: Da sa jeg "den har ikkje vokst nåke særlig har an vel??" nei, svarte hun da. Jeg kom bort å skulle se krysset hun hadde satt på tabellen. på hele 5 uker hadde den berre vokst 1 cm, altså, den er så og si HELT FLATET ut. livmoren har altså så og si stoppet å vokse. Jeg fikk selvfølgelig flash back i forhold til dette med leah. det ble derfor bestemmt at jeg måtte komme meg til haugesund i dag å sjekke at alt var ok. jeg kom til haugesund. Sparketesten var normal, det samme var hjertelyden. Så etter mange timer var det tid for ultralyd. dette viser en liten jente som har gått fra -10% til -14% nå. Hun er estimert til å være 2100 gram. Jeg tror ikke hun er så stor nei, for min mage er LITEN, det er søren meg helt umulig at jeg kan ha en slik unge inni magen min. men uansett, blodgjennomstrømningen i morkake og livmor var fortsatt fin. jeg spurte henne om hun kunne garantere at barnet mitt hadde det bra siden målingene var "grei". Hun sa at det er selvfølgelig begrenset hva dagens teknologi kunne fange opp, men at hun ville se meg innen en uke igjen. I tillegg frarådet hun meg på det sterkeste å ta rtg av bekkenet pga faren for kreft hs babyen. Så det var det. " Så er spørsmålet. dere som har fått en synkende mage, hvordan ble symfyse målet deres??? Og når sank den. første gang sank magen min 2 mnd før termin, denne gangen har den sunket 1 mnd og 1 uke før termin. begynner å lure på om lille frøken gjør seg klar her. Er 34 dager til termin, altså 4,5 uker igjen, fødte to uker før termin sist
*1+1=2 små* Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 jeg er 2 dager over termin og 2.gangs og magen har enda ikke sunket....tror heller ikke den gjør det(hodet er ikke festet på en flekk). Håper du får god oppfølging så du slipper å bekymre deg noe mer=)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 jeg har vert på UL hver uke elelr annen hver uke største delen av svangerskapet pga morkakesvikten første gang, så oppfølging får jeg heldigvis. har vert en del ting hele veien som gjør at jeg begynner å bli sliten psykisk av dette kjøret. jeg håper på en lykkelig slutt, men gleder meg til å være ferdig. når sank magen din første gang da?? Hvis den gjorde det
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Hei du )) så lenge siden jeg har vært her inne.. har du kommet så langt alt ) er jo rett før nå.... er så fantastisk at du fikk det til etter så mange runder, du har vært tøff..-- og jeg er så glad på dine vegne.. Håper alt går bra og jeg gleder meg til å høre hvordan alt har gått og hva du fikk hihi..... stor klem fra meg...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2009 Så kjekkt å høre fra dg Tullemor1:) Hvordan går det?? Nå er det rett før ja, men jammen meg har det vert mye styr også denne gangen. føler jeg går på tærne hele tiden. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli mer redd, er nom fordi jeg er så nerme målet. Håper det går bra med denne jenta også, å det gjør det nok.. å jeg ser jo nå at ingenting er umulig;) Fikk jeg det til, og ikke minst to ganger, så kan mange få det til:)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Alt bra med lillegutt og meg.. han er jo 9 mnd alt hihi og krabber rundt,skravler i vei hehe så gøy jeg stoorkoser meg... ja man må ikke gi seg, fikk det jo til jeg også .o) Gratulerer med enda ei jente, og jeg skjønner du er redd.. var livredd jeg også i 9 ..mnd Jeg får komme innom igjen og se etter deg.. masse lykke til!! klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2009 å så koselig:) du må berre nyte tiden, for den går SKREMENDE fort. ver flink å t bilde og film den lille gutten. Jeg driver å ser på gammle filmer av jenta mi med jevne mellomrom, å da får jeg litt sjokk, for utviklingen går så fort. men man ser det ikke før etterpå. å det er så mye kjekkt å se tilbake på når man har vert flink til å ta vare på slike minner:)
Kongeørna Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er tredjegangs, men.... Magen sank tydelig uke 34. Helt merkelig, den ble liksom borte. Men har ikke født enda, da. Er 38 uker i dag.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2009 Ja, magen min ble liksom helt borte den også nå. Jeg lurer på hvor den har tatt veien
maizi Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Magen min sank i uke 37 (er nå 40+1) og den er helt sluttet å vokse. Var hos jm for to uker siden og hun målte mage og konstaterte at den hadde flatet ut, men hun lot være å føre det på helsekortet mitt. Hun mente dette var normalt. Føler bare magen blir mindre og mindre, har til og med fått navlen min "tilbake". Bekymret jeg også da jeg hadde morkakesvikt i forrige svangerskap..'Skal på sykehuset onsdag, er veldig spent..... Sørg for at du kjenner godt med bevegelse flere ganger dag!! Skal bli godt å få baby ut og slippe disse bekymringene!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2009 Skriver under på den maizi. man blir dirtt lei av å gå rundt bekymret. Hvor lenge har du igjen?? Hva oppfølging har du fått denne gangen??? jeg ksla tilbake neste mandag for å se om det utvikler seg til bedre ller værre
maizi Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har termin i morgen, men ser ikke som baby har skjønt at det er på tide og finne veien ut:( Oppfølgingen har vært grei denne gangen, har hatt vekstestimering og doppler (blodgjennomstrømning) hver 14. dag fra uke 24. Og har to ganger hatt "hysterianfall":) og fått komme på ekstra sjekk. Det forrige barnet mitt var vekstretardert pga dårlig morkakefunksjon. Denne gangen har alt vært fint så langt, men er jo bekymret for denne overtiden da.... Det er jo da man virkelig får se om morkaken fungerer som den skal. Skal på sykehuset onsdag og da kommer jeg til å be om kontroll to ganger i uken frem til barnet er født, ihvertfall ctg. Ser at du har litt lenger igjen enn meg, men er ikke annet å gjøre enn å holde ut. Forrige svangerskap fikk jeg beskjed flere ganger om at det så ut som han måtte ut, men jammen gikk jeg helt til uke 39 før morkaken ga seg. Så jeg krysser fingrene for at du får ha lillegull i magen en stund til:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 19. oktober 2009 hvot stor ble din baby forige gang??? det som er spesiellt er at jeg hadde ikke oppfølging sist gang, ingen som hørte på meg når je sa at jeg trodde morkaka var slutte å fungere. I uke 38 startet fødselen av seg selv og jeg fikk en jente på 1870 gram. Var sier de til dg i forhold til morkaken?? At så lenge blodgjennomstrømningen er fin i livmor og navlestreng så er det ok??? Det så vertfall fint ut her sist, og alle de andre gangene. Hvor stort er babyen din estimert til å være nå??
maizi Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Høres jo helt sinnsykt ut at du ikke ble tatt alvorlig syntes jeg. Jeg blødde gjennom hele svangerskapet og fikk dermed ekstra oppfølging. Barnet begynte sakte men sikkert å vokse for dårlig og i uke 32 stoppet det helt oppen periode for så å begynne igjen. I uke 39 var det tomt for fostervann og da ble jeg satt i gang og fødte en gutt på 2,4 kg. Han var veldig slapp til å begynne med og preget at for lite næring, men alt har heldigvis gått seg til. Denne gangen er barnet estimert til å være 4,5 kg til termin, altså nå. Så nå har jeg det motsatte problemet:( håper bare morkaken klarer å føde et så stort barn og at jeg slipper for mye overtid sånn at han blir enda større. Er det ikke det ene , så er det det andre:) Ser jo på nicket ditt at du har jo også gjort en jobb med å bli gravid, så jeg håper virkelig du slipper flere bekymringer nå!!!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 19. oktober 2009 hos meg fant de aldri noe fostervann med jenta mi da hun ble født, så hun har nok ikke hatt det bra nei. denne gangen har jeg det ikke som dg, blir ikke noe stort barn denne gangen heller. Hun er estimert til å være 2100 gram nå, men ut i fra magen min i forhold til sist gang så tror jeg nok ikke hun er større enn 1800 gram på nåværende tidspunkt. Har nok blitt en jobb å få disse barna ja. Fikk diagnosen for tidlig overgangsalder da jeg var 18 år gammel (er 23 år nå). brukt ca 2 år på begge jentene mine. de blir betegnet som ett mirakel siden det ikke skulle vert mulig for meg å bli gravid i det hele tatt:) Du må ha lykke til, å det går sikkert kjempe fint selv om du har ett stort barn denne gangen:)
maizi Skrevet 19. oktober 2009 #16 Skrevet 19. oktober 2009 Litt av en historie du har ja. Jammen bra det gikk fint sist. Enda et eksempel på hvor viktig det er å følge magefølelsen sin. Jeg håper og tror det vil gå bra med denne lille jenta i magen også. Du er jo kommet så langt at om hun må ut så vil hun klare seg. De modnes i magen selv om de ikke legger på seg. Og vekten vil komme etterhvert, selv om man helst vil at de både skal modnes og vokse som de skal. Det er godt du får hyppige kontroller, viktig å føle seg ivaretatt. Jeg håper du vil holde oss oppdatert her inne, sånn at vi kan få lov å heie deg frem:) Masse lykke til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #17 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg skal holde dere oppdatert, men du må også holde meg oppdatert. Vil vite hvor stor barnet ditt faktisk er når det kommer til verden;) Du må ha lykke til med fødselen din. Må det bli en fantastisk opplevelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå