Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Tenker på at jeg jo blir sliten og kanskje burde samle krefter og overskudd til fødsel.. Noen her som fortsatt trener i slutten av svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Du må nesten bare kjenne på hva kroppen trives best med. Helsemessig har ikke kroppen behov for å trene 2 timer hver dag nå som du er gravid i siste innspurt, så viss du føler deg sliten kan du jo bare passe på å holde deg i vanlig aktivitet om du syns treningen sliter deg ut.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 2 timer hver dag er mye da...Men når det er sagt så trente jeg nesten hver dag hele svangerskapt..CA 1 time om gangen..Men VELDIG rolig de siste 2 mndr (som var på sommeren, og det var varmt)...JEg ble nesten ikke andpusten en gang da..Men trente frem til og med den dagen fødselen startet. OG det gikk kjempegreit. Var i superform etterpå, fødselen gikk fort og greit, og det var som om alle treningøkter jeg egentlig følte var bortkastet pga lav intensitet, ga resultat så fort ungen var ute,,... Men nå trente jeg for å holde formen, ikke formene..SÅ det var ikke no pansik eller stress med treninga..Også kjente jeg at trening var for meg løsning for å slippe unna svangerskapskvalme, bekkenløsning stoppet opp og jeg selt med vonde hofter og knær første svangerskp og tiden etter, og også dette slapp jeg unna med treningen.. Om du har trent, og trent forholdsvis hardt mtp vekt og ikke gå opp, så tror jeg tiden er inne for å roe ned..Tren litt kortere økter, litt mindre intensitet. Som sagt..De siste månedne trente jeg ikke hardere enn at jeg faktisk følte at det var "bortkastet" sånn formmessig sett, men siden jeg var redd for andre plager (bekkenløsning og kne/hoftesmerter)så fortsatte jeg..OG effekten kom da sannerlig ETTER fødsel.... OG treningen JEG gjorde var nok dessuten helt på grensen..Fødte en gutt som var MINDRE enn nummer en som var jente..SOm regel er gutter større enn jenter og nummer to større enn nummer en......Men jeg gikk 5 dager OVER termin da, så ikke noe igangsetting pga trening...Men man må tenke litt på det faktum at man "tar fra" babyen om man trener hardt/mye langt uti svangerskapet..Ja, babyen tar det den trenger, men ikke noe mer enn absolutt nødvendig, om det er slik at mamman ikke får i seg nok mat.....
Dunder Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg trente helt til siste slutt av svangerskapet. Hvis du orker tror jeg det bare er bra. Men hvis det er sånn stresstrening at du MÅ trene, så er det ikke bra. Du bør bruke disse to siste ukene på aktiviteter som er behagelige for deg. Hvis det er å trene 2 timer hver dag, så gjør du det, hvis du heller vil ligge på sofaen, så gjør du det.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for alle svar. Jeg tror jeg velger å følge magefølelsen og trappe ned til en time om dagen og heller gå turer i tillegg. Og.. unne meg absolutt alt jeg har lyst på av mat.. mental hvile sliter jeg med å oppnå.. det er så mange "må og burde" for gravide.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Hva slags trening er det dere har trent i sv.skapet da? Har dere presset dere, eller bare svettet litt? Bare nysgjerrig
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg trente på ergometersykkel og svømming, samt noen enkle pilatesøvelser som gikk på stabiliseringsmusklene men ikke krevde "sammenknytting" av magemusklene....Og styrke hender/ben...Men bare frem til og med 2.tri..Hater styrketrening, og så det som en super unnskyldning for å slippe det... (jeg var NN som trente 1t nesten daglig t.o.m dagen jeg fødte)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Ingen fare så lenge du trener moderat. Stopp hvis du føler deg uvel eller begynner å lekke eller få harde kynnere når du trener. Jeg begynte å lekke litt 5 dager før dødsel så da roet jeg litt ned. Kom også på nå at overlegen som tok babyen min med tang kunne se at jeg hadde trent mye og anbefalt meg å ikke trene så mye neste gang. Veltrente klarer i har vanskeligere for å slappe av i musklene som trengs under fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå