Gå til innhold

Hvordan er overgangen fra 2 til 3 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag 2 barn, og synes at livet egentlig er ganske hektisk.

Men likevel klarer jeg ikke gi opp tanken på et 3. barn.

Gubben vil ikke enda, han mener det er for travelt, men foruten morgenstellet og levering er det jo jeg som likevel tar alt.

I mitt hode, vil elstemann gå i 2. klasse når evt 3. mann kommer, og da i 3. klasse når jeg begynner å jobbe igjen. Da ser jeg for meg at han kan gå til og fra SFO alene, og at morgenstellet igjen bare vil bestå av 2 barn.

Hva opplevde dere overgangen fra 2 til 3?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sier at 2 barn er som 10 barm, og 3 er som 3...

Venter selv nr 4... Mine 2 eldste som nå er 6 og 9 år er veldig flink til å hjelpe meg med 3 åring.. Passe henne, kle på henne, leke med henne osv... Og nå gleder de seg til å få en liten søster/bror i mars, da har de sagt de skal hjelpe meg med babyen :)

Skrevet

Hei.

Jeg kan ikke hjelpe deg altså, men jeg vil bare fortelle at det er flere som har det som deg :)

Jeg har to søte på 6 og 11 år og vi skal i gang å prøve på nr 3 nå.

Jeg synes ikke hverdagen med barna er så hektisk, men jeg synes jobben min er hektisk og derfor er jeg litt stresset om dagen.

Uansett hvor store de andre barna er når minstemann kommer, tenker jeg at dette blir mere jobb og derfor mere stress. Min plan er derfor å ikke begynne i full jobb igjen med en gang, kanskje jobbe 70-80% i noen år slik at jeg får litt pusterom og mere tid til barna når de blir 3 :)

Lykke til videre .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...