Gå til innhold

er redd for at sønnen min har KISS-syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff..er kjemperedd. har lest på en side jeg var innom . så leste jeg symptomene. men han har ikke alle , men de fleste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han har det er det ofte veldig lite som skal til for å behandle det. Ingen ting å være engstelig over. Bestill time hos manuellterapaut. (finner liste på www.kiss-kid.no)

Skrevet

Det er ikke et syndrom i den forstand, men en låsning i de øverste hvirvlene i nakken(axis og atlas). En manuellterapeut(kiropraktor, osteopat osv) kan fikse dette. Og så fysioterapi i etterkant om behovet er der:)

Ikke farlig:)

Skrevet

guttungen min er 8 måneder.

jeg skal ringe helsestasjonen i morgen for å få en time til dem, så skal jeg forklare hvordan han er, så får jeg høre hva de har å si.

HI

Skrevet

hvis han har det. blir han helt frisk etter behandling?

HI

Skrevet

han har disse symptomene:

Søvnforstyrrelser, barnet skriker i søvne

Barnet har en ømhet i nakken og reagerer negativt når man tar i nakken

Gnir bakhodet på underlaget

Ligger med hodet veldig bakoverbøyd

kan det være noen annen grunn?

HI

Skrevet

jeg ville sjekket det ut om jeg var deg jeg :)

slapp av det er ikke farlig i den forstand og ingen sykdom.men det er jo ikke noe godt for barnet heller å skulle ah dette om du lot være å sjekke det bare fordi noen på forumet sa at : tjaaash, det går sikkert bra, eller det ikke er noe :)

sjekk det ut så blir allt mye bedre

Skrevet

tusen takk for alle svar!! setter stooor pris på der:D

HI

Skrevet

Bare vær obs på at ikke alle i helsevesenet kjenner til KISS så godt. På helsestasjonen her jeg bor lo de nesten av meg når jeg uttrykte min bekymring for dette da jeg trodde min baby hadde KISS.

De sa at det var ikke noe å tenke på og avfeide hele bekymringen min. Følte meg så dum som nevnte dette at jeg aldri fikk babyen undersøkt. Angrer og vurderer å gjøre det nå, selv om de fleste symptomene er borte har hun ennå en del som tyder på at ikke alt er som det skal.

Skrevet

Det kommer an på helsestasjonen din, men jeg ville ikke slått meg til ro etter en kontroll på helsestasjonen uansett om de sier alt er ok eller ikke. Noen fysioterapeuter mener at kiss er "oppfunnet" og ikke har noen ting å si for barnet i det hele tatt. Jeg vet om fysioterapeuter som har friskmeldt babyer og sagt at ingenting er galt enda de omtrent ikke har klart å spise fordi de har hatt så vondt når de har bevegd hodet.

Gå inn på linken noen andre la inn og finn en manuellterapeut som har erfaring med dette som kan se på barnet. For å gå til manuellterapeut, så trenger du ingen henvisning og det skal heller ikke koste noe.

Skrevet

Dette må du få sjekket.

Men et råd: IKKE ta dette med helsestasjonen.Det gjorde jeg og vi fant det ikke ut før han ble 9 mnd.

Hs sa jeg kunne gi han sovetabletter så vi fikk litt søvn.Men så hadde ungen KISS. Det er skandale men desverre sånn det er på helsestasjoner.

Du kan gå rett til manuellterapeut, det er gratis og du kan bare bestille time selv.

Hvor bor du i landet?

Og til deg 00.57 hvordan er barnet ditt nå? siden du skriver at alt ikke virker ok?

Skrevet

Det var jeg som la ut linken, og jeg er ikke 00:57.

Mitt barn var det ingen som tenkte på KISS med. Før jeg plutselig kom over dette selv på nettet. Da jeg leste symptomene, så var bl a problemer med magen et av symptomene, spesielt på KIDD-barn(KIDD blir det når de er over en viss alder, men det er det samme som KISS).

Vi gikk til kiropraktor, og de fant låsningen, men vi har ikke merket noe på magen, dessverre.

Jeg tror at dess lenger en venter, dess vanskeligere er det å bli kvitt symptomene. Eller hvertfall en del av dem. Derfor skulle en fått vite om dette tidlig, og få sjansen til å få hjelp mens babyen er liten. Men enda er det et stykke igjen til manuellterapeuter er "godkjente" av leger og andre i helsevesenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...