Gå til innhold

Enslig mor, men vil flytte sammen med barnefar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...problemet er bare da at jeg mister mine stønader og han har ikke råd til å forsørge oss alle sammen med sin inntekt... minsten er så liten at ikke jeg kan ut i arbeid enda, vet noen om jeg har krav på sosialhjelp???

Noe som kan noe om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dere vært sammen før? eventuelt bodd sammen før?

det var en her inne som fikk beholde stønadene sine i 1 år selv om hun flyttet sammen barnefar fordi hun og han aldri hadde vært/bod sammen. dette var juridisk korekt i følge nav og hennes advokat

Skrevet

Hvis dere flytter sammen blir jo boutgiftene delt, også mat utgifter osv. Får du ikke permisjonspenger? Eller lever du nå på kun full OS?

Kan ikke helt reglene ang sosialkontoret, men da må dere få dere ett møte der og barnefaren må være med. Pga blir da hans inntekt som blir tatt med i betraktningen.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, vi har bodd sammen før. flytta fra hverandre for ca 2 år siden.

Har nå full os og er litt redd for å miste inntekten min om vi flytter sammen igjen!

Skrevet

ja da mister du stønadene dine som er rettet mot aleneforeldre.

Skrevet

ja, selvfølgelig. Men spørsmålet er om jeg har krav på sosialhjelp...

Skrevet

dere som familie har krav på sosialhjelp. dere kan også søke om bostøtte på bakgrunn av deres felles inntekt. men det kommer jo mye an på hans intekt da

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg tror nok at du finner satsene til sosialen på nav sine nettsider et sted, ellers så vil det også være at han kan få redusert skatten sin så lenge det kun er han som jobber samt at dere kan søke på bostøtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...