Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 ...problemet er bare da at jeg mister mine stønader og han har ikke råd til å forsørge oss alle sammen med sin inntekt... minsten er så liten at ikke jeg kan ut i arbeid enda, vet noen om jeg har krav på sosialhjelp??? Noe som kan noe om dette??
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 jupp.. søk på sosialen. jeg får 7000 i månden der i fra. å er i samme situasjon som deg
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Får du 7000 utenom dekning av husleie? Er ikke hi
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Takk for svar! Betaler de halv husleie og halv strøm da, eller..?? Hmm.... -hi-
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 De regner ut ut i fra faste satser hva husstandens utgifter er målt opp mot inntekter, og så får du utbetalt det dere mangler på å komme opp på minimumsgrensen. Altså, de har en fast sum som de mener en samboende voksen "koster" i mat, klær, bussutgifter og andre ting man trenger i det daglige, i tillegg kommer det en fast sum pr barn, og så dekker de strøm og husleie innenfor rimelighetens grenser. Dersom din samboer tjener mer enn det han trenger for å dekke halveparten av faste utgifter + sin egen livsoppholdsats og tillegg for barn, blir det trekt fra din stønad sånn at dere tilsammen kommer ut med det dere ville fått dersom dere begge hadde vært på sosialhjelp. Dette ble komplisert, men håper du skjønner De kan også dekke store engangsutgifter, dersom det er skrikende nødvendig og man argumenterer godt... Husk at du får stønad fra den dagen du søker, så søk den dagen dere flytter sammen! og husk å ta med kopi av ligning for siste år for deg og samboer, kontoutskrifter for siste tre mnd, papirer på gjeld osv.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Tusen takk anonym! Får ta en prat med dem, men da er ihvertfall ikke alt håp ute:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå