solstråle69 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hittil samlet inn 168 millioner kroner. Kjenner jeg er litt skeptisk til hvordan alle disse pengene i PRAKSIS vil gjøre livet enklere til kvinner og barn i disse landene - noen som kan hjelpe meg med å bli overbevist?...
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Det er jo det de forteller om da, så hvis du følger med får du se.
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2009 Har fulgt med både på tv og lest på nettsiden - men føler jeg ikke får "skikkelig" info om på hvilken måte PENGENE skal brukes. Det fokuseres på at Care hjelper kvinner i fattige land til å klare seg selv - i hovedsak med informasjon. Betyr det da at pengene som samles inn går til administrasjon av dette arbeidet?
Mom2Two Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Du kan ikke ha lest særlig nøye på nettsiden til Care, der står det masse om det arbeidet som gjøres i alle de landene pengene skal gå til. Masse lettfattelig info om dette på care.no
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2009 Etter å ha lest, og sett på tv i kveld - konkluderer jeg med at Care bidrar med INFORMASJON til kvinner i utvalgte fattige land. Det betyr at pengene går til å administrere dette arbeidet - riktig?
Odine! Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har ikke fulgt med på tv, men må kommentere det med informasjon: Det er faktisk ikke gratis å gi informasjon: De som skal gi den, skal ha betalt for jobben. Skal man gi ut brosjyrer, koster dette å trykke opp. Flybilletter hvis man skal frakte de som informerer fra Norge, eller opplæring av folk i landet. Alt koster penger. Jeg er enig i at det er en dårlig ting hvis mesteparten går til administrasjon, men litt administrasjon må til for å fordele pengene riktig.
Mom2Two Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Ikke riktig utfra det jeg har lest om organisasjonen og prosjektene. Tror du må lese litt mer:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 jeg er også litt skeptisk, men det har nok mye med at det før har komme fram ikke så bra ting i veldedige organisasjoner
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2009 Etter å ha studert regnskapet, ble jeg ihvertfall skeptisk.. :-)
Odine! Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 Og så må jeg forsvare INFORMASJON litt også: For å sette det litt på spissen: Hvis ingen hadde informert nordmenn om at det var lurt å pusse tennene, så hadde vi hatt veldig dårlige tenner. (I mange andre land er folk dårligere til å pusse tenner, og tennene ser tilsvarende dårlige ut - kanskje de kunne trengt en null-hull-kampanje?) Hvis ingen hadde informert oss om at røyking er skadelig, så hadde aldersgjennomsnittet vært lavere i Norge. (kanskje bare de rikeste i landet hadde vært røykfrie) Hvis vi ikke hadde blitt fortalt om fordelene ved å spise sunt, og trimme, så hadde det vært flere usunne, feite nordmenn. Informasjon er ikke det samme som administrasjon. Informasjon er kunnskap, og kunnskap er makt, og det er viktig å få kunnskap ut til "hele folket"
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 18. oktober 2009 Helt enig med deg i det, Odine. Men synes det er for enkelt å "kjøpe" at pengene går til "kvinner og barn i fattige land".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå