Gå til innhold

Tv-aksjonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hittil samlet inn 168 millioner kroner. Kjenner jeg er litt skeptisk til hvordan alle disse pengene i PRAKSIS vil gjøre livet enklere til kvinner og barn i disse landene - noen som kan hjelpe meg med å bli overbevist?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo det de forteller om da, så hvis du følger med får du se.

Skrevet

Har fulgt med både på tv og lest på nettsiden - men føler jeg ikke får "skikkelig" info om på hvilken måte PENGENE skal brukes.

Det fokuseres på at Care hjelper kvinner i fattige land til å klare seg selv - i hovedsak med informasjon. Betyr det da at pengene som samles inn går til administrasjon av dette arbeidet?

Skrevet

Du kan ikke ha lest særlig nøye på nettsiden til Care, der står det masse om det arbeidet som gjøres i alle de landene pengene skal gå til.

Masse lettfattelig info om dette på care.no

Skrevet

Etter å ha lest, og sett på tv i kveld - konkluderer jeg med at Care bidrar med INFORMASJON til kvinner i utvalgte fattige land. Det betyr at pengene går til å administrere dette arbeidet - riktig?

Skrevet

Jeg har ikke fulgt med på tv, men må kommentere det med informasjon:

Det er faktisk ikke gratis å gi informasjon: De som skal gi den, skal ha betalt for jobben. Skal man gi ut brosjyrer, koster dette å trykke opp. Flybilletter hvis man skal frakte de som informerer fra Norge, eller opplæring av folk i landet. Alt koster penger.

Jeg er enig i at det er en dårlig ting hvis mesteparten går til administrasjon, men litt administrasjon må til for å fordele pengene riktig.

Skrevet

Ikke riktig utfra det jeg har lest om organisasjonen og prosjektene. Tror du må lese litt mer:)

Skrevet

jeg er også litt skeptisk, men det har nok mye med at det før har komme fram ikke så bra ting i veldedige organisasjoner

Skrevet

Etter å ha studert regnskapet, ble jeg ihvertfall skeptisk.. :-)

Skrevet

Og så må jeg forsvare INFORMASJON litt også:

For å sette det litt på spissen:

Hvis ingen hadde informert nordmenn om at det var lurt å pusse tennene, så hadde vi hatt veldig dårlige tenner. (I mange andre land er folk dårligere til å pusse tenner, og tennene ser tilsvarende dårlige ut - kanskje de kunne trengt en null-hull-kampanje?)

Hvis ingen hadde informert oss om at røyking er skadelig, så hadde aldersgjennomsnittet vært lavere i Norge. (kanskje bare de rikeste i landet hadde vært røykfrie)

Hvis vi ikke hadde blitt fortalt om fordelene ved å spise sunt, og trimme, så hadde det vært flere usunne, feite nordmenn.

Informasjon er ikke det samme som administrasjon.

Informasjon er kunnskap, og kunnskap er makt, og det er viktig å få kunnskap ut til "hele folket"

Skrevet

Helt enig med deg i det, Odine. Men synes det er for enkelt å "kjøpe" at pengene går til "kvinner og barn i fattige land".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...