Gå til innhold

Faen as, Jeg har hatt en avtale med noen venniner

Anbefalte innlegg

Skrevet

i et halvt år nå at vi skal dra på en film på kino på premiere dagen, og ut og spise først. dette har vi gledet oss til et halvt år, en spesiell film vi har ventet på. og i dag sier plutselig sambo at de bilettene var bortkastet penger for den dagen var det visst julebord på jobben hans? Hva hadde dere gjort da? Jeg og alle venninene mine har gledet oss veldig til dette og nå sier han at jeg ikke kan dra likevel, må ta det på søndag istede, men da passer det jo ikke for alle, det er jo jobb igjen på søndag. Hva ville dere gjort da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, ærlig talt! SÅ viktig er ikke julebordet hans.... min sambo hadde ikke engang tenkt tanken om han visste om mine planer for slikt, evnt hadde han prøvd å skaffe barnevakt

Skrevet

hahaha, han sier at du ikke kan dra?! er han sjefen din eller?

Hadde jeg vært en av dine venninner så hadde jeg sagt at vi andre fikk dra uansett. Så får du velge hva du vil være med på.

Skrevet

Hadde selvsagt holdt den avtalen jeg først inngikk. Han klarer seg da på julebord alene.

Skrevet

Fiks barnevakt, han drar på julebord og du drar ut med venninnene. Vips er alle fornøyd:)

Skrevet

Poenget er jo at hvis han drar på julebordet må jo jeg være hjemme, ingen andre kan passe barna. Mammaen min skulle også være med på kinoen og vi har ingen andre og spørre. Hi

Skrevet

Er det absolutt ingen som kan passe barna? Ingen venner, familie, hans familie osv...??

Skrevet

Du hadde planer først så da får han droppe julebordet i år eller de får forandre sine planer.

Hadde ikke vært aktuelt at jeg hadde forandret på planer som hadde vært avtalt i 6 mnd.

Tror han at det bare er han som kan gå ut?

Skrevet

Du var den første som la planer den dagen, ergo syns jeg på en måte det er du som burde ha førstepri på å reise ut. Samtidig kan jo du se filmen en annen dag, mens han ikke kan gå på julebord en annen dag.

Så derfor konkluderer jeg med at du bør la han dra på julebord, og høre om a) venninnene dine vil være snille og utsette det, B) om mammaen din kanskje kan sitte barnevakt isteden for å være med, c) noen andre kan sitte barnevakt

Skrevet

Han drar på julebord, du drar på kino. Hva er problemet?

Skrevet

Enig med Overlord her. En kan fint se film en annen dag, men julebord har man bare en gang i året. Så om dere ikke får barnevakt så burde han få gå på julebord, mens du blir hjemme og ser film (med eller uten venninner) en annen dag.

Skrevet

Han har vært på julebordet i alle år, jeg synes det er dårlig at han ikke kan klare seg uten en gang, jeg har gledet med til dette i et halvt år, alle har bilettene, kan ikke be venninene om å vente, får ikke igjen pengene heller.

Skrevet

Problemet er at vi har to barn som ikke kan være alene hjemme,Vi har ingen til å passe, vil ikke ha noen ukjent hjemme heller. Til anonym 23.05

Skrevet

Kan du ikke betale moren din ut for hennes billett da? Og så kan hun sitte barnevakt. Høres nå litt rart ut i utgangspunktet at hun skal være med deg og dine venninner på kino.

Skrevet

Mamma er min beste vennine, er ikke aktuelt og holde henne utenfor denne kvelden som vi har gledet oss til. Det er alltid hun som passer når vi skal bort, denne gangen skal hun være med.

Skrevet

Da google du litt, finner et barnevakt firma eller noe. Bestill barnevakt den dagen i så og så mange time. Så få dere bare tåle å betale for det. Ellers får en av dere være hjemme.

Skrevet

Er det lenge til denne kvelden?

For jeg tenker at det kan jo hende det er noen unge i nabolaget som er interessert i å være barnevakt noen timer en kveld.

Vi gjorde ihvertfall det da jeg var 15-16. Mange i den alderen som har lyst til å jobbe med barn og som er glad i barn. Eller at du har venner, familie eller bekjente med barn i den alderen.

Finner du noen som er interessert, så kan du jo bruke den tiden det er til den dagen på å bli kjent med dem. Og la barna bli kjent med dem.

Eller kanskje du har noen venner som har barnevakter som de kan anbefale.

Skrevet

Hadde jeg hatt en slik avtale som det du har, planlagt i 6 mnd, kino med venninner, og middag etterpå så hadde jeg ikke ofret meg for et julebord.

Hva er et julebord, jo det er sannsynligvis gratis mat og drikke fra firma, sammen med kollegaer, helt sikkert super kjekt, men egentlig ikke noe ekstraordinært.

Jeg sier, MAMMA, gå ut å kos deg med dette som du har planlagt, og la mannen ofre seg denne gang.

Å gå å se filmen alene en annen dag er jo ikke det samme. Dette er noe du har gledet deg til og planlagt lenge.

Skrevet

Finn barnevakt. En eller annen må dere da kunne spørre?! Sorry, men julebord en en kveld i året, film kan du se en annen dag, så å insistere på at mannen dropper sine planer synes jeg faktisk er litt egoistisk (hadde det vært en annen ting enn en film, så hadde det vært annerledes, men det er en FILM! Hvilken film er det forresten siden det er SÅ viktig?).

Skrevet

Da ordner du barnevakt, så drar du på din greie og mannen på sin greie. Det hadde jeg gjort=)

Skrevet

Du anonym 23.25, det var jeg som hadde en avtale først, han fikk vite det først i går at han skulle ha julebord da, jeg har hatt en avale i et halvt år. hvorfor skal hans avtale bety mer enn min, nei, denne gangen har jeg ikke tenkt til å gi meg.

Skrevet

Den som sa ifra til den andre først har førsteretten. Om du fortalte ham at du skulle på kino den dagen, og han får vite om julebordet etter det, er det han som må finne barnevakten. I motsatte tilfelle er det du som må hoste opp barnevakt.

Skrevet

syntes heller ikke du skal gi deg. Har ikke hatt dette dilemmaet selv, men vet at min søster har hatt det. Det de gjør er at den som avtalte sist, den må ordne barnevakt. Så i ditt tilfelle så syntes jeg at din mann må fikse barnevakt hvis han vil på julebord.

Denne kino kvelden er jo avtalt så lenge i forveien og det er bare en gang, julebord er hvert år.

Skrevet

Her i huset har vi en avtale om at den som først sier fra, har førsterett på "fri". Hvilken grunn det er, er egentlig ikke så viktig, men nødvendig jobb eller studier kommer selvfølgelig først.

Og hvis det er noe jeg ser at betyr veldig mye for ham, kan jeg jo "ofre meg", men det er MITT valg.

Dersom jeg har sagt fra om at jeg har planer, er barna hans ansvar. Hvis det da dukker opp noe han vil være med på, er det opp til HAM å fikse barnevakt. Vi har også visse føringer på hvilken barnevakt som er grei (jeg føler meg ikke trygg når hans far har mini b.l.a.) slik at han ikke kan "presse" meg med det. (Jeg er skikkelig hønemor, han ikke, så vi har lagt oss på en middelvei.)

DU hadde planlagt kinoen lenge før han visste om julebordet, og en premiere sammen med venninnene, og med middag etterpå, er uansett mye viktigere enn et julebord, spør du meg. Julebord er det hvert år, og det er de samme folkene der. Noen av dem liker du godt, andre ikke.

Men hvor ofte får man egentlig samlet alle venninnene til middag og kos midt i småbarnstiden?

Uansett, DU hadde avtale først, og barna er dermed hans "problem".

Jeg vet at vi er ganske "strenge" på dette området, men da slipper vi å krangle om slike ting :)

Skrevet

Spurte samboeren min, og han er enig med meg.

Altså:

Førstemann til mølla, dersom det ene ikke er myyyyye viktigere enn det andre.

Viktig og av og til være storsinnet, og "la" den andre "få lov".

Mannen din har ansvaret for barna, og kan prøve å finne barnevakt, men hvis det ikke går, er barna hans ansvar.

Jeg er jammen heldig som har en så likestilt mann:) *smelt*

(Selv om han påpekte at han like tanken på "barna-er-mors-ansvar-dersom-far-vil-finne-på-noe-annet" hehehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...