Gå til innhold

Fadderordning - hva velge?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*ruger
Skrevet

Det er jo mulig å få et fadderbarn eller til en barneby...

I tillegg er det jo så mange forskjellige aktører.

Har jo hørt litt forskjellig, men akkurat nå kommer jeg liksom ikke på hvem som er best.

Noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er plan-fadder. synes det er kjempebra. da får du et fadderbarn som du kan skrive brev med, mens pengene går til samfunnet barnet lever i. jeg var i peru hos fadderbarnet til en venninne av meg. det var så flott å se hva de brukte pengene på. når vi var der informerte de gravide om hva som skjer mens du er gravid. bl.a det at fosteret kan høre allerede i magen. ikke en selvfølge at alle vet det. det ble også informert til fedrene at de gravide trengte mer hjelp og omtanke mens de gikk gravid. og også at de trengte mer og sunn mat. vi fikk i tillegg omvisning på skolen de hadde bygget med plan penger. der hadde de skolert lærerne i engelsk slik at barna fikk lære det mest grunnleggende.

Skrevet

Jeg har også fadderbarn gjennom Plan og er godt fornøyd både med info, hva pengene går til og det opplegget de har.

Sender ofte brev, bilder og pakker til familien til jenta jeg er fadder for, i Bolivia, og har fått masse brev og bilder tilbake. Har vært fadder for henne i snart 10 år:)

Skrevet

Akkurat dette lurer vi på og:0) Har sittet på gjerde å ventet en stund nettopp pga at det er så vanskelig å velge organisasjon. Akkurat nå så heller vi mest mot å velge Plan. Virker som de er veldig ryddige og ordentlige. Men om det er flere som kan gi tips, så tas de imot med stor takk:0)

Gjest Bjørnen Collargol*ruger
Skrevet

Ja jeg også har avventet dette for å "bli sikker" på avgjørelsen, men blir ikke noe klokere :P

Men det har vel egentlig til syvende og sist blitt stående mellom Plan eller SOS barnebyer....

Derfor jeg ønsket litt synspunkter på dette. Så enig, kom gjerne med flere synspunkter folkens...

Skrevet

Jeg har tenkt å få meg fadderbarn via "Venner av LIFE".

En organisasjon som jobber med barn i Gambia. (Har bhg, skole og "yrkesskole". En kan velge å være fadder (6-700 kr i året) eller en kan også være støtte-giver som jeg kaller det hvor du da styrer selv hvor mye penger du vil gi og evt også sende nedover utstyr o.l. som de skulle ha bbehov for.

www.venneravlife.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...