Albertine har et barn Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Jeg har kjøpt Friends vinterdress, men begynner nå å bli redd for at den ikke vil holde ut sørpa i vinter, da den mangler plast på baken og knærne. Så jeg vurderer å impregnere den, men hvordan gjøres det? Den skal jo vaskes i impregneringen, ikke sant, vil ikke det påvirke det innvendige stoffet, slik at det blir stivt e.l.? Og vil en slik impregnering på noe vis erstatte plast på baken, eller må jeg ta på barnet mitt noe annet de dagene det er ekstra vått? Dressen kan forøvrig vaskes på 40 og tørkes på svak varme i trommel.
gerd Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 tja.,.. noen impregneringer sprayer du på. Andre har du i når du vasker den i maskin.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 En god dress skal ikke trenge imprignering før den er vasket ca 3 ganger i maskin da...
Babyønske �� Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Nå er det sånn at en dress faktisk kan holde fuktigheten uten selv uten gummi på knær og bak. Dresser uten gummi er ofte mer vanntette enn de med,(dvs at hele dressen er i vanntett stoff). Da de med gummi gjerne er i et ikke-vanntett stoff utenom gummien. Er det testvinnerdressen du har kjøpt? Den kom i såfall godt ut på vanntett etter hva jeg fikk med meg. Men jeg kjenner ikke dressen og vet ikke hvorvidt den vil behøve impregnering før bruk, og hvor ofte den bør impregneres etter den er tatt i bruk. Impregnering skal ikke gjøre dressen stivere. Den opprettholder bare de vanntette/vannavstøtende egenskapene. På dager med regn/vått vær er det ofte like greit å bruke regntøy.
tuppa & litjmor Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 ikke alle vanntette dresser har plast på baken heller. så det er nok ikke det som avgjør om dressen er vanntett. Jeg fikk anbefalt av spray-impregnering, for bruker man sånn for å helle i vaskemaskinen puster ikke klærne så godt lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå