Gå til innhold

Fant denne. Ang kynnere/premature rier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5925231

Har hatt endel kynnere, og siste dagene har dem vært ganske vonde. I natt hadde jeg så vondt at jeg ikke fikk sovet. Sov ut idag tidlig, og da var det bedre.

Føler magen er ganske hard hele tiden omtrent. Men jeg har endel vondt i ryggen, har hatt det idag og igår. Skulle jeg da ha sjekket det?

Regner med det bare er kynnere men siden det gjør vondt tenkte jeg.

Er ca 30 uker på vei og det er barn nr 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slikt i uke 30,og i uke 31 ble det verre,men jeg trodde ikke det var noe og ringe føden for,fordi jeg hadde ikke sååå vondt tenkte jeg. Men noe sa meg at jeg måtte ringe og høre for sikkerhets skyld.

Og det er jeg glad jeg gjorde! Hadde premature rier,og ble lagt inn. De greide og stoppe riene,var egentlig i fødsel!

Så mitt råd er å heller ringe en gang for mye enn for lite :)

Det var med barn nr 2 med meg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg var veldig plaget med smertefulle kynnere fra uke 24. Beskjeden som jeg fikk var at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge de ikke kom regelmessig. Men jeg ble sykemeldt og fikk beskjed om å ikke anstrenge meg eller stresse.

Men du bør sjekke om du har uvi. Hos noen gravide er kynnere det eneste symptomet på uvi.

Skrevet

Takk til dere som har svart. Idag føles det bedre. Er ikke vondt idag men kjenner ikke så mye spark heller, men kjenner hun rører seg noe.

Men hadde vært fint og høre fra flere med erfaring så håper på noen flere svar.

Skrevet

Jeg trodde også at jeg hadde vonde kynnere. Men ringte føden en kveld hvor kynnerene var ganske konstante og vonde. Dette var men nr 1 i uke 28.

Ble tatt inn til sjekk og sjekket ikke ut av sykehuset før 1 mnd senere.

Hadde rier og 2 cm åpning.

Så det er i grunn bedre med en sjekk.

Kynnere skal ikke være noe spesiellt vonde..Når de er det så kan de ha en negativ effekt.Dvs forkorte livmorhalsen din og til slutt ende med å utvikle seg til rier.

Skrevet

Jeg trodde også at jeg bare hadde mye kynnere... I uke 28 kom kynnerne i flere dager med mellom 3 og 8 minutters mellomrom. Ringte sykehuset og kom inn for sjekk og det viste seg å være premature rier. Dette var ikke vondt, men ble etter hvert litt vondt mens jeg lå på sykehuset. Var innlagt i en uke, der jeg måtte ligge flatt hele tiden, med riehemmende middel intravenøst. Fikk også lungemodningssprøyte, da det var tvil om de klarte å stoppe fødselen... Det klarte de heldigvis, men ta deg en tur til fødeavd. ved mye kynnere, bedre å sjekke en gang for mye..

Skrevet

Takk for svarene. Som sagt så føles det litt bedre idag, og gjør ikke så vondt. Kjenner det litt nå ikveld igjen at det kommer noen tak innimellom, men ikke sånn vonde, men kjenner det er slitent/litt små vondt bakover i ryggen også.

Merker ikke så mye liv om dagen som jeg pleier da. Pleier og kjenne veldig ordentlige spark og sånn, men nå har jeg bare kjent det har rørt seg/snudd seg mest innimellom, men ikke noe særlig med spark liksom. Men siden jeg kjenner det rører seg litt innimellom så er det jo greit tenker jo jeg.

Som sagt så har jeg jo ikke så vondt av det idag, og vil derfor ikke reise på sykehuset heller. Tar nesten to timer og kjøre til nærmeste fødeavdeling så vil ikke gjerne reise inn for og få bekreftet det jeg selv tenker at jeg bare trenger og slappe av og det bare er kynnere.

Pluss at jeg er jo litt redd for at dem skal si at dem vil ha meg inne på sykehuset en periode, for det vil jeg slippe så langt det ikke er helt nødvendig.

Men gjorde opp med mannen min igår kveld at hvis det ikke ble bedre idag så skulle jeg ringe inn og høre om en sjekk, men det har jo gått mye bedre idag, så da ser vi det an en dag til, og fort det blir tendens til og bli vondt igjen så ringer jeg inn hvertfall.

Takk til dere som har svart meg, og håper fortsatt gjerne og høre om flere erfaringer.

Hilsen HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...