Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hvor lenge KAN man egentlig fullamme? Jeg har en liten på straks 7 mnd, som nekter å spise. Har prøvd både potet, gulrot, sviske, frukt, forskjellige grøttyper. Jeg mener, hvor lenge før det er skadelig for babyen?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Legen min sa en gang til meg at det var mange barn som kun levde på mm til de var 1 år (fordi de ikke ville spise fast føde). Jeg kjenner også en mamma som hadde barn som bare ville ha pupp til de var passert året og begynte da på brødskiver i tillegg til pupp. Hvis du er usikker på dette så snakk med helsesøster eller kontakt ammehjelpen: http://www.ammehjelpen.no/asp/ammespm.asp mvh
shari_z Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er IKKE ammehjelper, men kan si at eldste datteren til søsteren min nektet alt av fast føde till hun var litt over 1 år - kun amming dugget. Hun er i dag en superfrisk jenta på snart 11 år. Kjenner også til en til som nektet mer eller mindre alt av mat til hun var over 1 år, også veldig frisk i dag og snart 2 år. Min eldste spiste ikke ordentlig fast føde før hun var 11 mnd (nå 8 år) og det samme med lillesøster - nektet alt til hun var 10 mnd, og da var plutselig fast føde spennende. Hun fylte 1 år for noen dager siden. Jeg mener det går bra opp til 1 år ihvertfall å fullammes. Men fortsett å prøve med fast føde; før eller senere begynner de alle sammen å spise. Ikke fortvil! Det går bra etterhvert. :-) Og snakk med helsesøster eller ammehjelpen for å få bedre svar. Ville bare gi deg noen "real-life examples" der det har gått bra med fullamming i 12 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå