Gå til innhold

fullamming... Ammehjelper som kan svare kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge KAN man egentlig fullamme? Jeg har en liten på straks 7 mnd, som nekter å spise. Har prøvd både potet, gulrot, sviske, frukt, forskjellige grøttyper. Jeg mener, hvor lenge før det er skadelig for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa en gang til meg at det var mange barn som kun levde på mm til de var 1 år (fordi de ikke ville spise fast føde). Jeg kjenner også en mamma som hadde barn som bare ville ha pupp til de var passert året og begynte da på brødskiver i tillegg til pupp.

Hvis du er usikker på dette så snakk med helsesøster eller kontakt ammehjelpen:

http://www.ammehjelpen.no/asp/ammespm.asp

mvh

Skrevet

Jeg er IKKE ammehjelper, men kan si at eldste datteren til søsteren min nektet alt av fast føde till hun var litt over 1 år - kun amming dugget. Hun er i dag en superfrisk jenta på snart 11 år. Kjenner også til en til som nektet mer eller mindre alt av mat til hun var over 1 år, også veldig frisk i dag og snart 2 år. Min eldste spiste ikke ordentlig fast føde før hun var 11 mnd (nå 8 år) og det samme med lillesøster - nektet alt til hun var 10 mnd, og da var plutselig fast føde spennende. Hun fylte 1 år for noen dager siden.

Jeg mener det går bra opp til 1 år ihvertfall å fullammes. Men fortsett å prøve med fast føde; før eller senere begynner de alle sammen å spise. Ikke fortvil! Det går bra etterhvert. :-) Og snakk med helsesøster eller ammehjelpen for å få bedre svar. Ville bare gi deg noen "real-life examples" der det har gått bra med fullamming i 12 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...