Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Ble litt inspirert av et innlegg lenger ned her... Virker som om enkelte mener man ikke gifter seg på ordentlig om man velger å gjøre det hos Sorenskriveren istedet for i kirka!!!?? Hvor gamle er folk her inne egentlig? Det viktigste er vel å være gift og ikke selve bryllupet? Jeg skjønner selvsagt at mange vil ha kirkebrullup med alt det som det medfører, men ærlig talt; den ene dagen er vel ikke avgjørende for om man gifter seg eller ikke? Kanskje like greit og forbli ugift i såfall...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Så lenge man har en vielse så gifter man seg og når man har inngått ekteskap så er man gift uansett om vielsen var hos sorenskriver, i kirken, på fjellet, i hagen eller hvor enn det måtte være
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Da er jeg tydeligvis ikke gift jeg etter manges mening, vi ble nemlig viet av en i Human-Etisk Forbund. Synes det er forkastelig med alle disse som ikke tror på verken det ene eller andre når det kommer til kristendommen, men gifte seg i kirken skal de på død og liv! Snakk om blasfemi...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg vil ikke gifte meg i kirken, siden jeg ikke tror på guder og sånt.. Håper jeg blir like mye gift hos sorenskriveren til våren.. Selv om vi har satt dato på en helt alminnelig tirsdag..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har vært gift både i kirka og hos sorenskriveren. Det viktigste er at man mener det man lover, og at hjertet er på rette stedet. Jeg tror ikke på "guder og sånt", som anonym over her snakker om, men jeg tror på Gud. Og for meg var det derfor veldig viktig sist gang jeg giftet meg at det skjedde foran en prest. Vi giftet oss i kirka, og jeg følte at for meg var det veldig riktig. Men vi kunne vel egentlig like gjerne stått foran en foss eller et vann, så lenge presten som viet oss stod for vielsen, og vitnene våre var sammen med oss, og de få gjestene vi hadde var med. Og det var med mannen som fridde til meg, og fikk mitt ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå