Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Har nå fått endret barnebidraget fra far da det var altfor lavt og han har gått opp i inntekt. Men i papirene jeg har fått står det at han IKKE deler bolig med en annen voksen, men at han har ett barn boende i husstanden. Han har jo samboer og barn med henne. Han bor da ikke alene med barnet. Har dette noe å si for bidraget kanskje? skjønner ikke hvorfor han ikke oppgir at han har samboer. Trodde ikke det utgjorde noe forskjell på bidraget, så skjønner ikke hvorfor han ikke oppgir det.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Å joda, det er stor forskjell. Kanskje ikke i kroner. Det kommer an på hans inntekt og slikt. Men det er stor forskjell i hensyn til utgifter han kan ha. Grunnen er at om han deler bolig med en annen voksen, så har han en å dele utgiftene med. Noe som blir regnet med når en ser på standard utgifter en person har. Skriver han at han bor alene med barnet sitt, så trekker dette ned bidraget i form av at han har høyere utgifter alene, og også har hele forsørgeransvaret for dette barnet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Hmm ok. Kanskje jeg burde gi beskjed til nav da? Han spurte meg om hvorfor jeg ikke hadde oppgitt at jeg hadde samboer, så jeg måtte forklare han at jeg ikke bor sammen med kjæresten min, men det nekter han å tro da. Jaja, kjæresten min bor 1 time unna og har leilighet gjennom jobben, og det er maaaange der som bor i samme bygg som kan bekrefte at han bor der. Han er hos meg i helgene. Men barnefar tror ikke på meg. Men jeg VET jo at barnefar bor med dama si, de har jo bodd sammen i snart 4 år og har et barn på 2 år. Vet jo at hun ikke har flyttet ut, dessuten hadde nok ikke flyttet uten barnet sitt. H,I
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 For bidraget sin del, betyr det ingenting om DU har samboer eller ikke. Det er kun barnefar dette gjelder for. Grunnen er at din samboer ikke har omsorg for ditt og din eks sitt barn. Men at barnefar får billigere boutgifter av å dele bolig med en annen voksen, og dermed bedre betalingsevne. Ditt barns utgifter er de samme, selv om DU bor med annen voksen. Det er nemlig ikke dine utgifter bidraget skal dekke, men barnets utgifter.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Oki ja det var det jeg prøvde å forklare han. At selv om jeg hadde bodd med kjæresten så hadde bidraget blitt det samme, så jeg har ingen grunn til å lyve om dette. Uansett så er jeg en ærlig person og har aldri tatt imot penger jeg ikke har hatt krav på. Skal spørre barnefar hvorfor han ikke har oppgitt at han har samboer når vi treffes til helgen. Stod dessuten i papirene at han ikke hadde levert dokumentasjon på hva han tjente så de måtte ta fra ligningen i 2007. Men da tjente han nesten 700 000 så det betyr vel at han tjener mer nå siden han ikke ville oppgi til nav hva han tjente nå. Men men han ble dritsur når jeg endret bidraget, ville heller ha privat avtale. Men nei, han greier ikke holde samværsavtaler så da stoler jeg hvertfall ikke på at han betaler bidrag privat. Men nå ble bidraget dobbelt så mye som det var før, å det likte han ikke. H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå