Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Sukk, jeg har ei venninne, egentlig en ganske god venninne. Hun er veldig søt og grei, men så uutholdelig desperat etter å få et mannfolk inn i livet sitt. Hver eneste dag snakker hun om at hun savner en mann. Hun har faktisk aldri hatt et ordentlig forhold i hele sitt liv, for hun har alltid blitt dumpet etter kort tid. Hun har et barn med en mann hun aldri var sammen med. Når hun møter menn nå, så er noe av det første hun snakker om er når hun ønsker å flytte sammen med han, at han skal ta like mye ansvar for barnet hennes som hun selv gjør, at han skal behandle barnet som sitt eget, hun ber foreldre og søsken på felles middag med han, etter å ha kjent typene i ca en uke. Hun forventer at mannen skal ta ansvar og å stå opp med barnet hennes etter veldig kort tid. Ja, hun er rett og slett desp. Mennene løper jo med halen mellom bena. Hva kan jeg si til henne for å få henne til å forstå at hun må roe ned litt? Har prøvd, men det virker ikke som hun forstår det. Vi er 28 år begge to.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Enkelte er bare sånn, jo flere forhold de har jo verre blir de liksom.. Mens vi andre lærer av de feilene vi gjør så blir sånne som henne bare verre fordi de mangler empati (+ litt til..) ganske enkelt. Tenker for mye på å få tilfredstilt sine egne behov i forholdet! Tro meg, hun blir ikke bedre!! Skal hun bli det så er det bare en ting som hjelper: TERAPI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 print ut inlegget dit og send det i posten..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Hei. Hadde det ikke vært for alderen på venninna di, så skulle man trodd det var venninna mi. Oppfører seg like ens og mannfolka rømmer på dør. Prøvde en gang og si at hun kanskje skulle gå litt sakte frem og "date" han en stund før hun gjør formye alvor av det. Hun blei ikke særlig blid. Mente da at mannfolka bare var ute etter en ting (les;Sex). Men er jo heller ikke nødvendig å ligge med mannen første gang hun treffer han. Hun er over 30, har barn og er egentlig veldig oppegående, men stresser veldig når det gjelder å skaffe seg en mann.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Hun blir nok aldri bedre. Damer som ikke har nok empati i seg til å forstå at en mann (gjerne en som har vært ungkar lenge, uten barn) trenger lang, lang tid på seg til å venne seg til tanken med familieliv og unger, forstår seg som oftest ikke på forhold. Kanskje hun til slutt våkner opp og innser at hun ikke kan holde på slik. Eller enda bedre, kanskje hun til slutt treffer en mann som setter henne på plass, før han stikker.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Må virkelig si meg enig i at du bør vise henne denne tråden! La henne få det inn med klar tekst, hun ser garantert ikke sin egen oppførsel her. Hun får jo seg typer, men skremmer dem bort. Så med noen justeringer på hennes oppførsel, så får hunseg helt sikkert den kjæresten hun har ønsket så lenge. Men det krever at hun får en oppvåkning, og du hadde vært en god venninne hvis du hjalp henne med det. Det er også lettere å forstå budskapet når det står skrevet enn når en sier det.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 forstår meg ikke på så desperate kvinnfolk at de ikke ser selv hva de holder på med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå