*Knerten* Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Vi er l familie på tre, og en i magen, Termin i Juni.2010, så tidlig i sv. skapet enda. Vi bor nå i Oslo men skjønner at det blir vanskelig å fortsette å bo her da vi blir fire. Min samboer er fra Kongsberg, så da blir det midt imellom;)Vi er litt desperate nå, og dette er en stor avgjørelse så lurte på om noen her kan bidra med litt info hvordan det er på TANGEN? Vi er nær ved å kjøpe et hus her.hadde satt pris på litt info hvordan stedet er her for småbarn, med hensyn til barnevennlighet, barnehage og skole. Hvordan er Brandengen barneskole? usikker på beliggenhet og miljø. Takker for all tilbakemelding;) Jobbmarkedet i Drammen er jo forøvrig også veldig vesentlig? min samboer er lærer, er det vanskelig å få lærejobb?
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Mannlige lærere kan nesten velge og vrake i jobber i Drammen. Det ønskes flere mannlige lærere på de fleste skoler:) Usikker på hvordan det er på Tangen, men på Konnerud er det 100 % barnehagedekning, meget barnevennlig, frisk luft, skistadion, skøytebaner, idrettshall, supre turmuligheter, gode kollektivmuligheter (buss hvert 10 min til byen), 3 barneskoler med umiddelbar nærhet til skog og mark, flere matbutikker, 1 ungdomsskole, helsestasjon, kortere vei til Kongsberg enn fra Tangen, 5 min å kjøre til byen... Det var dagens reklame:)
*Knerten* Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 takk for reklamen Synes Danvik er et flott område med slalombakke og fantastiske hus ol. Men er ikke det spesielt barnevennlig heller? Vi liker gamle hus med sjel og har dessverre ikke sett det på Konnerud eller Åskollen enda. Finnes det der?.Dessuten er samboer gira på å bo litt sentralt, spesielt hvis vi må pendle i starten til Oslo. Begge har jobber her, men ønsker selvsagt jobb i Drammen på sikt. Takker for svar og tar gjerne i mot flere tips
Jelly Belly Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg ville holdt meg på andre siden av elven enn Danvik og Tangen. Dette pga man på den siden mister sola så tidlig! Kjedelig å bo i skyggen.. Jeg ville prøvd å finne noe i området rundt Øren! Ligger sentralt men tilbaketrukket, så du slipper alle ulempene ved å bo i en by. Øren/Åssiden/Bragernesåsen/Bragernes er fine etablerte områder med nærhet til det meste! Kan også som over her nevne Konnerud som er Drammens største bydel! Der er det barnevennlig og koselig.. Tipser om denne: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19307407&sid=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå