Gå til innhold

Novemberklubbføding har startet!


kattemamma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Nå har faktisk ei novembertulle meldt ankomst allerede i oktober! Jenta vår som var ventet 21. november kom som et kanonskudd 14. oktober kl 2309. Hun var da 2215 gram og 44 cm lang. Hodeomkrets på 31. Lita og søt:-) Får litt sjokk når vi ser nyfødte født rundt på termin, de er jo enorme i forhold!

 

Fikk en styrtfødsel vi ikke var forberedt på i det hele tatt. Jeg dro på jobb som vanlig på onsdag morgen, men valgte å dra hjem tidlig siden jeg opplevde at det strammet sånn med buksa på at jeg rett og slett måtte hjem å få den av! Så tenkte jeg skulle dra hjem å jobbe litt til hjemmefra. Så var hjemme ca kl 1400. Da klarte jeg ikke helt å jobbe ordentlig, begynte å pakke sykehusbag. Hadde mistanke om at slimproppen var gått på søndag, så jeg hadde allerede planlagt at den skulle pakkes snart i tilfelle ting skjedde tidlig. La litt klær til meg, klær til baby, cder kamera og lignende i en sekk.

 

Litt senere satt jeg meg ned å jobbet litt. Men måtte ofte på do. Etter en stund oppdaget jeg at jeg lakk noe som kanskje kunne være fostervann, så jeg ble litt bekymret og ringte føden. De sa jeg skulle komme inn for kontroll, så jeg ringte mannen kl 1650 og sa han fikk komme å hente meg. Vi dro til sykehuset, konklusjonen var at fostervannsmengde var ok og jeg lakk ikke. Jeg pustet lettet ut. Men da legen skulle kjenne etter med fingrene, stoppet hun opp litt, for jeg hadde da 2 cm åpning! Jeg fikk beskjed om at man kunne godt gå en stund med det, men hun tvilte på at det ville gå veldig lenge for meg siden jeg var førstegangs, maks 2 uker. Jeg synes det hørtes tidlig ut, men slo meg til ro med det. Og etter en stund dro vi hjem igjen (har 5 min kjøring til sykehuset).

 

Var hjemme litt over åtte. Vi lagde til pizza til middag som vi satt ned å spiste rundt kl 2100. Men mens jeg satt der kjente jeg skikkelige tak i magen. Litt som jeg hadde hatt tidligere på dagen, bare mye sterkere. Mannen mente jeg bare måtte slappe av så ville det gi seg, han skulle ikke kjøre meg tilbake til sykehuset den kvelden! Men etter ei stund så kom de fortere og fortere. Kl 2138 ringte jeg føden igjen, da kom de med mindre enn 2 minutter mellomrom. Vi råkjørte ned til sykehuset, kom mitt i vaktskifte så kom ikke inn på noen fødestue før etter kl 2200 en gang. Og da var hun ute etter mindre enn en time!

 

Så nå er vi på barselavdelinga og får ekstra oppfølging siden hun er så lita, men hun ser ut til å klare seg veldig fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojoj, gratulerer så masse!!! Litt skremmende at du hadde termin bare 3 dager før meg... Hehe, ingen tvil om at her er det bare å forberede seg på at ting kan skje når som helst :-) Så bra at alt gikk fint, er sikkert deilig å være ferdig også. Håper hun legger godt på seg, og masse lykke til! Ingen kan vel si at du skulker unødig unna jobben din i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, får tårer i øynene! Gratulerer så mye!! Nyt livet med babyssn så kommer vi nok tiltende etter en etter en med fødehistorier!

Lykke til framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye..Alltid like fantastisk å lese om fødsler..Fint det går bra med den lille.. Rart å tenke på at jeg har termin 21 nov også.. Men tror det er lenge til det skjer noe her. . Fødte 6 dager over termin sist. Lykke til videre og nyt dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner:-)

 

Vi er fortsatt på barsel, så håper dere andre ikke opplever å føde før tida! Heldigvis er jenta vår veldig sterk og i god form til å være født i uke 35 og vi har sluppet unna nyfødt intensiv avdelinga selv om hun var helt i grenseland for å være der!

 

Vi har hatt litt problemer med gulsott, temperatur (hun blir lett kald), og vekt. Alt av dette er helt normalt for noen som er så små som henne. Men nå har hun spist godt ved de siste måltidene, så er spent på om vekta hennes har gått opp noe siden sist:-)

 

Vi vet ikke hvor lenge vi må bli før vi kan dra hjem, men er kanskje en mulighet at vi får dra før helga, så lenge alt går fremover fra nå av! Vi får finne ut av det i løpet av dagen!

 

Lykke til til alle dere andre som snart skal få treffe deres nydelige små:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei oh hå!!!

GRatulerer så mye med jenta deres=) Måi ho hadde virkelig hastverk med å komme ut å hilse på, fint at alt gikk bra med dere, ingenting er bedre å lese om de fødselshistoriene nå like før en skal føde selv!

Bra jenta deres liker mat og får i seg næring! heldig er du <3

 

Hilser fra oss =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så godt å høre at alt gikk bra og at dere kom dere i sykehuset i tide. :-) Kollegene dine ble i hvert fall tatt på senga, hehe! Håper dere kommer dere ut til helgen slik at dere kan starte familielivet på "ordentlig"!

 

Synes det høres ut som du omtrent ikke kjente noe særlig til riene? Jeg er litt spent på hvordan det føles ut, men de fleste sier at man skjønner det når fødselen er rundt hjørnet, så jeg får vel roe meg med det! (Selv om jeg ikke er sikker på at jeg har kjent kynnere ennå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse. Må ha værten skikkelig overraskelse å føde nå.

Lurer litt på hva som gjør at man føder for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå fortsatt på sykehuset. Vesle Hannah ble overført til nyfødt intensiv i går så hun kunne få mat med sonde, hun var fortsatt for sliten og slapp og sovnet fra måltidene. Men i natt og i morges hadde hun masse energi, og orker nå å spise store deler av måltidet fra pupp, mamma er såååå stolt:-) Så nå går det bare fremover:-)

 

Men gleder meg veeeeldig til å komme hjem å starte familielivet ja! Er ikke så greit å være på sykehuset så lenge!

 

Stemmer nok at jeg ikke kjente noe særlig til riene. Var litt sånn at jeg ikke helt visste hva det var. (Ringte føden når jeg hadde rier med 1-2 min mellomrom, og sa til dem at jeg ikke visste om jeg hadde rier. Da svarte de at jeg fikk vel bare føde hjemme om jeg ikke kom inn!) Har snakket med jordmor om fødselen i ettertid, og hun mener kanskje at jeg har høy smerteterskel. Men jeg er noe usikker. Det var vondt, men det verste synes jeg var at riene kom så ofte at jeg ikke fikk tid til å puste og slappe av mellom hver ri.

 

Det sies også at når man har en sånn styrtfødsel så er riene mye verre enn om man har en lengre fødsel. Men når jeg tenker på det så kunne jeg godt ha klart meg gjennom flere timer med de riene så lenge jeg hadde fått meg en pustepause innimellom!

 

Det eneste jeg må huske på neste gang, er å hyle høyere så de på føden skjønner at ting er på gang! Vi ble jo ventende en 10 minutters tid på ganga før vi fikk fødestue siden vi kom midt i vaktskiftet. Om jeg hadde hylt mer, så hadde vi nok kommet inn med en gang!

 

Lykke til til dere alle! Fødselen kommer nok til å gå helt fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint å høre at det går bedre, og at Hannah spiser pupp! Ingen ting er bedre enn det!

Støtter deg fullt og helt i tanken om det å komme hjem. Man både sover og slapper bedre av hjemme.

MEN: Samtidig er det jo trygdt å bli tatt hånd om av fagfolk!

Håper derfor Hannah kommer seg raskt og at dere kan reise trygdt hjem så fort hun er klar for det!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...