cec26 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hvis jeg blir sykemeldt nå.. hva skjer med min permisjon da? blir den forlenget? Eller må mannen min ta min del av permisjonen + at han har de 10 ukene....
Zitro Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Skal vel nesten være sykehusinleggelse for at far skal kunne ta over permisjonen din. Er meget sjelden det skjer. Den blir ikke forlenget av den grunn heller.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Far får ta over permisjonen din så lenge du er sykemeldt og ute av stand til å ta deg av barna. Nav surra fælt med dette når jeg ble sykemeldt i 4 dager. De sa det var for kort tid for at far skulle få ta over, slik at han da måtte ta permisjon uten lønn. Etter 2 mnd fikk vi brev om at far hadde fått de dagene likevel... Så neida, du trenger ikke legges inn av den grunn!
cec26 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2009 Men hvis jeg ikke kan ta m eg av barnet, jeg blir ikke langt inn på sykehuset, men jeg har hatt store blødninger etter fødsel og har problemmer med veldig lav hb, så jeg besvimmer veldig ofte.. så hvis jeg blir sykemeldt og da mannen min tar ut en del av sin permisjon så blir ikke mon forlenget?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Tror det kommer an på om du kan ta deg av barnet eller ikke. Jeg må gjennom en operasjon, og jeg må levere bekreftelse til NAV fra lege på at jeg skal opereres, og at jeg ikke blir i stand til å løfte Lillegutt fra da til da. DA får pappa overta min del av permisjonen. Hun på NAV sa at det er strenge krav for at far skal få overta permisjon ved mors sykdom.
cec26 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2009 finner ingen regler om dette på nav i hele tatt...
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Den totale lengden på permisjonen vil være den samme uavhengig av hvem som benytter dagene...
cec26 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2009 oki, så permisjonen blir ikke forlenget...
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 Se mitt svar lenger opp.. så lenge du ikke kan ta deg av barnet, så dokumenterer legen dette, og du gir dokumentasjon til nav..
CAT77 Skrevet 18. oktober 2009 #10 Skrevet 18. oktober 2009 Nei, den totale permisjonen blir IKKE forlenget. Det eneste er at det endrer på hvem som benytter seg av den. Jeg ble sykmeldt 3 uker etter fødsel ved førstemann pga kraftig senebetennelse i begge armer. Kunne ikke løfte barnet og vi bodde i 4 etasje uten heis. Selv om disse ukene egentlig er forbeholdt mor, fikk jeg kun en sykemelding fra legen, og et eget skriv til NAV med info om at jeg ikke kunne ta meg av barnet alene. Dermed fikk far overført 2 uker. Funket enkelt og greit for oss ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå