Hildeks Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Jentene mine har halvannet år mellom seg, nå er minsta snart 5 mnd og klar for eget rom. Problemet er da at vi i leiligheten her bare har to soverom! Hvordan gjør dere det? Noen som har erfaringer å dele? Storesøster våkner mye på kvelden/natta, er 2 år straks.. Men har merka at når hun sover på rommet våres, der minsta ligger, sover hun tungt og godt. Lurer på om minsta hadde hatt samme effekten om hun sov inne hos søstra? Er helt fersk som pseudotvillingmamma, så tips??
Tante Gustava Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Har ingen tips ennå, men vil bare si at vi også planlegger å legge de to guttene våre på samme rom etterhvert. Det er 15 mnd mellom de. Men nå er minste bare 7 uker da, så litt tidlig ennå... Men vil som deg gjerne høre tips og erfaringer!
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Nå er det litt over 2 år mellom mine. Vi lot minsta ligge på samme rom som oss frem til hun var rundt 10 mnd. Da sov hun hele natta (som regel). Flyttet henne over til storebror, som for øvrig sover seg igjennom omtrent alt som er. Hvis hun våknet på natten og ikke ville sove, så våknet han aldri av hylingen hennes. Hun er en unge som kan hyle i mange timer selv om man sitter ved siden av sengen hennes. Det gikk bra fra dag 1, men de sto opp veldig tidlig. Da den ene våknet, gjerne i 5-tiden, så vekket de den andre. Så da var det ikke bare å gå inn og si at det var natta. Det endte med at vi flyttet henne inn til oss igjen. Men, for 1,5 mnd. siden flyttet vi inn i midlertidig leilighet med kun 1 soverom, så nå deler de rom igjen. Det går bedre nå, fordi hun skjønner mer. Hun skjønner at det er natta, selv om hun ikke alltid er enig med oss om det. Det er jo bare å prøve, funker det ikke så kan man flytte på de igjen : )
Hildeks Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2009 Ja.. Skjønner at det er lettere når minsta blir over året, men er veldig for at de skal sove på annet rom ganske tidlig, eldste ble flytta 3 mnd og det gikk supert! Skal prøve de på samme rom i mårra natt, se hvordan det går;) Er jo bare å flytte de igjen ja:) Vil gjerne høre andres tips også!
3småtroll♥ Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Vi har 13 mnd mellom jentene våre og der vi bodde da de var små hadde vi bare to soverom. De sov på samme rom fra begynnelsen de- og det gikk helt fint:=) Kan faktisk ikke huske at det var noe problem at minste vekte hun eldste heller (og hun var mye våken) Men nå er det jo snart 6 år siden minste jenta ble født da;) Legg de på samme rom du-så skal du se at det går helt fint;)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Hvorfor er du så for å flytte de når de er så små?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 vi har en på 2 år og en på 1 år, 2 åringen er ganske var, og hadde sikkert våkna av lillebror. lillebror våkner mye tidligere enn storebror. lillen tar jeg bare over i senga mi, og noen ganger sovner han igjen, mens hvis storebror våkner tidlig så vil han opp på stua med en gang. så vi har minste på soverommet våres enda vi....
gerd Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Det er tre år mellom jentene mine og de har delt rom siden minste var under året. Funker supert! De er veldig glade i hverandre nå og vil ikke sove alene. Eldste er skolejente.
Venja Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 Vi har 20 mnd mellom våre gutter og har tenkt at de skal dele rom med tid og stunder, men inntil videre så ligger lillebror inne hos oss. Dette fordi lillebror styrer litt med leggingen i perioder og våkner tidlig på morgen. Storebror sover godt og er sjelden våken på natten, men han klatrer opp i sengen til lillebror så jeg vil vente en stund til slik at lillebror er mer robust. Skal i tillegg pusse opp rommet de skal dele så regner med at vi prøver til våren.... Da er storebror 3 år og lillebror 15 mnd.
Hildeks Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2009 Det er rett og slett fordi jeg av familie og venner har funnet ut at de barna sover best og foreldrene, Jeg og min samboer sover utrolig dårlig med barn i rommet, og jeg er veldig for utvilte foreldre:) Retten og sletten:) Minstejenta mi vekte oss og ble selv vekt av snorking til far, så der ble hun flytta 3 mnd.. Syns det fungerte så bra at jeg vil flytte minstejenta også, men er usikker på om det er til det bedre.. Men jeg får bare prøve å se:)
tre små... Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 mine jenter er 3 og 4 1/2 år... de har delt rom siden minste var 7 måneder. det gikk veldig bra. minste sov da hele natta når vi flyttet henne inn til storesøster. ingen av de vekket hverandre dersom en av de våknet og begynte å gråte.. de sov så godt begge to:) de deler fortsatt rom:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 Da er det vel bare å prøve! Vi sover best med barnet inne hos oss, liker å ha de nært oss når de er så små. Men det er jo forskjell på oss... Vi tenker å flytte storesøster på eget rom nå, og hun er faktisk blitt 1 1/2 år! Nestemann kommer i januar.. Blir spennende å se hvordan det blir. Til tider blir det vel å sove alle fire i samme seng om tidlig morgenen tenker jeg, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå