Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Dagen jeg testet positivt så la jeg sigarettene på hylla og har ikke tatt en siden. Vel, det er ikke helt sant og her er problemet: Jeg klarte meg fint frem til forrige uke og så skjedde det masse ting som stresset meg (ja, jeg vet - dårlig unnskylding), men så begynte jeg å røyke igjen. Ikke bra!! Er nå i uke 14 og i morgen er det på`n igjen med røykeslutt. I natt drømte jeg til og med at fosteret svømte rundt i en dam av tjære... Det var ikke noe morsomt! Så nå trenger jeg sårt litt moralsk støtte så jeg kan holde meg røykfri og forbli røykfri:)!!
Zitro Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Babyen i magen er vel den største og sterkeste støtten du har? Husker det motiverte meg... babyen hadde ikke bedt om å bli laget så da kunne jeg ihvertfall la vær å røyke pga den liksom... funka bra for meg :-)
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Det er sant:) Og det var tanken på babyen som gjorde det så enkelt sist og jeg hater meg selv for at jeg sprakk! Men nå skal det holde - hele veien:)
Mille** Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Hvis ikke babyen din er verdt såpass så vet ikke jeg. Blir rett og slett alt for egoistisk å røyke når man er gravid. Skal du ha ungen på fanget mens du røyker etter den er født også da? Stå på, ungene er det viktigste vi har! )
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Det blir det samme som barnemishandling å røyke gjennom svagerskapet. Vi sitter jo ikke og blåser røykeringer ned i strupen på våre egne barn liksom.. Vi voksne kan utvikle kreft, få dårlige lunger osv. av røyk.. TENK hvilken skade foster som utvikler organer får. KUN du kan gi de en god start på livet... DET KLARER DU!!!!
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Takk! Ja, jeg skal klare det!! Og det hjelper å få høre det;)!
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Klart det er kjempe ego og det vil jeg ikke være. Er utrolig sint på meg selv for at jeg sprakk når jeg hadde klart å holde opp i 8 uker! Men jeg kan ikke gi opp så nå er det å satse på ny frisk og klare å holde det:)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå