Gå til innhold

hvordan er det å bli skjekket for modenhet ig stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

om jeg ikke har kommet i veien til tirsdag skal jordmor skjekke modenhet og strippe meg, ul termin er 31 ,men min egen er 25, jordmor gjorde ikke noe av dette forige gang,så lurer litt på åssen det er og om det er vondt, noe det sikkert er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var helt forferdelig vondt.. Men jeg var ikke forberedt på hva som skulle skje heller da, og legen var muligens hardhendt, vet ikke.. Har jo ikke gjort det før, og han gjorde det uten å si noen ting. Var på overtidsskontroll på sykehuset og skulle evt bli satt i gang dagen etter. Legen var polsk og snakket nesten ikke norsk. Det var en fæl opplevelse for en usikker førstegangs, jeg ble bare mer nervøs enn noen gang etter jeg var inne hos han. Han røsket også til tre ganger oppi der, synes det var kjempevondt og følte meg voldtatt!!:(

Dessuten førte det bare til maserier som bare førte til 2 cm på 8 timer, dro tilbake til sykehuset fordi vi trodde det hadde kommet lenger. Fikk da muskelberoligende og fikk sove noen timer der den natten. Kl.08 morgenen etter hadde jeg bare 4 cm og slapp å bli satt i gang som jeg evt skulle da.. Men hadde fortsatt bare 4 cm kl.15 på ettermiddagen.. Fikk da epidural og var ikke ferdig før kl.23.56! Så ble en laaang fødsel.. Mye maserier som ikke var effektive i det hele tatt. Det sa jordmødrene at det kunne bli, og var ikke videre begeistret for den strippingen.

Har mye mer vondt minne av strippingen enn fødselen etterpå. Ikke at det trenger å være like vondt, men jeg følte det sånn. Fødselen var bare mer tussig. Var så vondt å bli undersøkt etterpå også da synes jeg.

Dette førte faktisk til at jeg ikke klarte å ha sex lenge etterpå og turde ikke dra på noen 6 ukers kontroll.. Plagdes jo ikke med noe heller da, men burde jo gjort det for ordens skyld.

Kan jo være at de gjør det forskjellig, og at hvis du vil det selv og vet hva som skal skje, så blir det noe helt annet enn det ble til meg..

Skrevet

Jeg ble sjekket for modenhet på sykehuset i forrige uke. Det var totalt smertefritt og ingenting og grue seg til. Jeg var delvis moden.

De har ennå ikke strippet meg selv om jeg nå er en uke over termin (har vært på to kontroller den siste uken). Alle sier det er vondt. Det er vel nettopp pga slike historier som ovenfor de ikke ønsker å strippe meg. Fører ofte til maserier som har liten effekt. De vil heller at fødselen skal starte av seg selv.

Skrevet

Jeg ble sjekket for modenhet forige svangerskapet og hadde da 1-2 cm åpning. Var over termin og jordmor tilbød å strippe. Det var jo selvfølgelig noe ubehagelig, men absolutt ikke så vondt som mange sier. I forhold til rier og fødsel var det INGENTING! Jeg var glad for at hun gjorde det, satte litt fortgang på sakene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...