Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Mannen min har to barn fra tidligere og sammen har vi en gutt på 2 år. Mannen min vil gjerne ha ett barn til, men jeg vet ikke helt, synes tre barn er mer enn nok. Ser for meg at det blir upraktisk med fire, tenker da på bil, ferieturer, plass i huset (vi har kun tre soverom). Problemet er bare at de to jentene til mannen min er her sjednere og sjeldnere, så de får ikke noe ordentlig søskenforhold til lillebroren. Jeg får så vondt av han som må være alene stort sett hele tiden, savner søstrene når de drar osv. Men på den andre side må vi jo ta høyde for at vi har jentene her innimellom, jeg tenker da på alle de praktiske tingene. Hvordan ville dere ha tenkt i en slik situasjon? Hva veier tyngst mener dere? Jeg blir gal av å tenke på dette, ene dagen vil jeg ha et barn til (de periodene det bare er oss tre her) og andre ganger vil jeg absolutt ikke ha flere...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 hvor gamle er desse jentene da? viss dei begynner å være der mindre og mindre så er jo det litt kjedeligt for han litle på 2. eg ville hatt en til viss eg var deg. syns det er viktigt med søsken som er til stede. og hvorfor er dei der mindre og mindre?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Hvis du er så heldig at mannen din vil ha en til, hadde jeg definitivt satset på det. 4 er vel ikke så mye, og når de to elste uansett er sjeldnere og sjeldnere hos dere, er det vel ikke så mye å lure på? Men lykke til uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 De er her mindre pga store samarbeidsproblemer med deres mor, kunne ha lagt ut om det i det vide og det brede, men det orker jeg ikke. I tillegg bor de forholdsvis langt unna oss, så det er ikke praktisk gjennomførbart med så mye mer samvær... Hm... Ikke lett dette altså! Om vi velger å få en til, hvordan ville dere løst det med soverom (som jeg ser på den største utfordringen)? Nå har vi ett, lillebror ett og de to jentene deler det siste (de er 5 og 13 år gamle). HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Dette ligner litt på min situasjon. Mannen har en datter fra før, og vi har en sønn sammen. Han elsker søsteren sin, men nå i det siste så vil hun ikke være her like mye lenger. Hjertet mitt blør hver gang jeg ser hvor trist gutten min blir av å se at søsteren ikke vil være med han lenger. Jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg flere egne barn, fordi jeg ikke vil se at barnet mitt vokser opp som enebarn. Han fortjener søsken, og det er for stor aldersforskjell og for lite samvær til at søsteren er "nok" Når det gjelder plass så finner vi en løsning, og det gjør nok dere også. Bil blir det kanskje værre med, men en syvseter i dag koster ikke så mye mer en en femseter. Jeg hadde ikke lurt en gang!
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Få dere en til. Og prøv å få til fast samvær med 5 åringen. 13 åringen bør få komme når hun selv vil, og det vil nok si "skjeldnere og skjeldnere", eller f.eks. bare en middag, i stedet for en hel helg. Av og til en ferietur uten bil. Altså blir dere i praksis en familie med tre BARN som dere gjør barne-ting med, og i tillegg en ungdom som er velkommen innom. Det er til å leve med at det ikke er plass til alle i bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå