Gå til innhold

Noen som har "avslørt" at de er gravid på arb.intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på arb.intervju...Jippi :)

Vil ikke lure arb.giver ved å ikke si at jeg er gravid for jeg er såpass langt på vei. Men når passer det liksom å si det!

Tenkte først jeg skulle si det allerede når de innkalte meg til intervjuet men den samtalen var jo altfor kort for det.

Men jeg føler liksom at det aldri faller seg naturlig å si det..

"hei jeg heter Siri og er 22 uker på vei"

"Ja la meg se...mine svake sider...hmm jeg er gravid.."

Noen som har vært gravide på arb.intervju?

Hvor langt på vei?

Fikk du jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt. Lurer jeg også!

Skrevet

Tror ikke du får jobben hvis du sier at du er gravid.

Synes ikke du skal si noe, med mindre de spør direkte.

Skrevet

Jeg vet jo egentlig at jeg ikke får jobben pga. graviditeten. Men denne jobben VIL jeg gjerne ha. Men da vil jeg ha den på de rette premissene.

Skrevet

Jeg gjorde dem oppmerksomme på at jeg var gravid, ved et jobbintervju. De ville alikevel ha meg. De kunne jo bruke meg i nesten 2 mnd før jeg skulle i permisjon.

Jeg spurte om de kompenserte lønn utover 6G i permisjonstiden, og det gjorde de ikke. Så jeg takket nei til jobben. Men jeg fikk beskjed om å ta kontakt med en gang permisjonen var over da, for de hadde nok noe da også..

Nå har jeg av ulike grunner valgt å bli i den jobben jeg hadde da jeg søkte den jeg fikk tilbud om.

Men nå har jeg vært på intervju igjen hos noen andre, og de skal svare i løpet av november. Vi er prøvere, og hvis jeg har blitt gravid innen den tid, så tror jeg at jeg sier ifra....Vil ikke lure dem...

vinner mye på å være åpen

Skrevet

Jeg var 11 uker og sa ifra, ble forbigått og angret som en hund etterpå.

På at jeg sa ifra ...: / men men det er lenge siden nå, så jeg er kommet over det og har en mye bedre jobb:))

Skrevet

Kommer an på hvilken jobb du søker da, noen jobber kan man ikke gjøre som gravid og da ville jeg nok informert om det, er jo stort sett mulig å gjøre andre ting i mellomtida!

Hvis det er en jobb der du fint kan jobbe som gravid hadde jeg ikke sagt noe hvis det ikke kom naturlig opp i en samtale, du skal jo vurderes på lik linje med de andre, så ville ikke sagt noe!

Skrevet

Jeg gjorde det... Men gjorde det egentlig fordi jeg først sa ja til jobben pr telefon (visste da ikke at jeg var gravid). Da jeg skulle signere, hadde jeg fått et mottilbud fra gamlejobben min som jeg hadde bestemt meg å takke ja til (bl.a. mye bedre lønn). Sa derfor at jeg ikke ville ha jobben likevel fordi jeg hadde fått et så bra tilbud OG fordi jeg var gravid og at det ble pes å skifte pga dette.

Da jeg sa dette sa intervjueren (ei dame) at det var hyggelig og at de fortsatt ville ha meg. Da bråombestemte jeg meg og takket ja til ny jobb likevel;-)

Men... tror de aller fleste arbeidsgiverne ikke foretrekker å ansette ei som er gravid... Sånn er det dessverre bare.

Skrevet

Tror jeg derfor ikke hadde sagt noe, bare svart ærlig hvis de spør deg dersom det er synlig). Som sagt over, du skal i utgangspunktet bli behandlet likt som andre søkere, og det er egentlig ikke relevant om du er gravid/ ikke. Hvilken mann hadde sagt at "...og forresten er dama mi 22 uker på vei". I utgangspunktet er det full likestilling i samfunnet vårt, og far kan faktisk være den som er mest i permisjon.

Skrevet

Jeg sa at jeg var gravid

og fikk jobben :-D

Skrevet

Var på tre intervjuer som jeg sa jeg var gravid og det fjerde sa jeg ikke det og fikk jobben.

Ikke si noe!!!!

Skrevet

Jeg var ut for en litt kinkig situasjon nå jeg var ca 25 uker tenker jeg. Ble oppringt av en dame som tilbød meg jobb (hun hadde snakket med kontakten min på et sånt komme-i-arbeid-prosjekt som NAV samarbeidet med her på den tiden). Jeg gikk umiddelbart ut i fra at han kontakten min hadde opplyst om at jeg var gravid, så jeg sa ingenting når jeg snakket med henne. Vi avtalte at jeg skulle komme på omvisning og snakke litt om arbeidstider og -oppgaver noen dager senere, og jeg troppet opp i mitt sedvanlige gravidbukse med litt stor hettegenser over.

Vi satte opp kontrakt, dsikuterte lønn osv, og jeg sa ingenting da det aldri falt meg inn at hun ikke visste at jeg var gravid. Men så gikk vi og snakket med hun jeg skulle vikariere for, og det ble snakk om en spesifik oppgave som de lurte på om jeg ville overta (litt utenfor det man kan forvente av noen i den jobben muligens, derfor spurte de). Jeg sa ja, vi snakket litt fram og tilbake, og så spurte hun jeg skulle vikariere for "men si meg, er du gravid?" -jeg ble litt tatt på senga og måtte jo si at ja, det var jeg jo? hvorpå de sporenstreks bestemte at nei, den oppgaven vi hadde snakket om kunne ikke jeg ta, for de ville ikke risikere noe... :P Føler meg fortsatt litt dum når jeg signerte kontrakt som gikk ut en uke før termin uten å si noe om at jeg var gravid, men pytt sann. De gratulerte bare, og jeg jobbet ut kontrakttiden :)

Var jeg deg, ville jeg tatt på noe som i alle fall ikke kan beskyldes for å skjule magen (der bomma nok jeg litt :P ), og så ville jeg sagt det under "svake sider" om det ikke dukket opp noen annen anledning :P. Da får du en fin mulighet til å fleipe bort den "posten" på programmet, og du får fortalt at du er gravid. (jeg hater å skulle oppgi svake sider på intervju, for det er så kinkig å vite hva som er svakt nok til å dekke opp posten og samtidig ikke så svakt at man ikke får jobben...)

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Var på intervju i dag og ble spurt om jeg planla flere barn i fremtiden. Da kunne jeg jo nesten ikke si noe annet enn at jeg hadde en i magen...

Ellers gikk intervjuet veldig bra da!

Så vi får se hva dommen blir ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...