Gå til innhold

mer sineinfluensa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, som mange andre er veldig usikker på hva jeg skal gjøre...

Jeg har noen spørsmål jeg ikke finner direkte svar på, som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

Har forstått det slik at ved å eventuelt få influensaen kan det føre til for tidlig fødsel? Hvilke andre konsekvenser er det fare for ved å få influensaen? Kan fosteret bli skadet? På hvilken måte?

Og hvilke konsekvenser kan vaksina gi? Ettersom den ikke er skikkelig utprøvd?

Altså hvilke konsekvenser kan vi vente oss dersom vi velger det ene eller andre alternativet???

hilsen en svært usikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det så er den største risikoen for mor, men det betyr jo at det også vil være negativt for barnet. En vet jo ikke så mye om langtidskonsekvenser av svineinfluensa fordi det er en såpass ny sykdom. Men generelt er det jo lite gunstig for fosteret at mor er syk,f.eks med høy feber over lengre tid, og andre komplikasjoner. Og dersom mor får f.eks lungekomplikasjoner som fører til at hun må ligge i respirator, vil en jo vurdere om barnet må tas ut, og dermed bli prematurt. Og dersom det aller værste skulle skje, død, så betyr det jo at et barn må leve opp uten mor. Selv anser jeg farene ved en evt influensa som større enn de farene det er ved å ta vaksinen.

For ved vaksinen løper en en svært liten sjanse for komplikasjoner/seinvirkninger. en kan få bivirkninger i form av influensaliknende symtptomer etter vaksinering. Det er en død vaksine, og det er ingen teoretisk grunn til at vaksinen vil gi seinvirkninger på barnet. Men den effekten vaksinen har på barnet er jo at barnet får antistoffer fra mor, og vil være beskyttet fra fødselen av. Den veier ganske tungt for meg også...

Jeg er ikke så veldig redd for tilsetningsstoffene i vaksinen- en må jo tenke på hvor mye vi utsettes for av forurensing, tilsetningsstoffer ect på andre måter!

Men er du usikker, ta det opp med legen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...