Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 svigerforeldrene mine røyker inne og hver gang vi har vært der stinker det av klærne våre...det er en grunn til at jeg ikke vil at barnet mitt skal sove over der... samboeren min sier at han vil at barnet vårt skal være like mye der som hos mine foreldre noe som er forståelig,men han skjønner ikke det med røykinga virker det som,noe som irriterer meg vanvittig!! de røyker ikke inne når hun er der,men alikevel lukter klærne hennes som et gammalt askebeger hver gang hun har vært der. jeg ba samboeren min ta det opp med dem,at jeg ikke er spessiellt intressert i å ha henne der hvis de skal røyke inne. Så spent på hvordan de reagerer.... har egentlig ikke så veldig bra kontakt med svigermor fra før heller... jeg røyker jo ikke selv,så jeg er mer følsom for røyk lukt enn røykere....men når de kommer på besøk hit også,så bare slår osen imot oss,ekkelt! er det bare meg,eller er det flere som ikke liker røyking rundt barnet deres?
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg skjønner deg veldig godt, man vil jo det beste for barna sine. Jeg sluttet å røyke før jeg skulle bli gravid og er veldig bestemt på at barn og røyk passer ikke sammen. Da tulla vår var nyfødt var naboene innom og fikk holde henne og de er storrøykere begge to. Da jeg fikk henne tilbake i armene mine etterpå ble jeg så lei meg. Hun luktet ikke baby lenger i det hele tatt, hun luktet bare RØYK!. Røyklukt på små babyer er bare trist! Hvorvidt jenta di tar noen skade av å være i huset hvis de ikke røyker der mens hun er der og det er luftet godt vet jeg ikke. Lukt henger jo i lenge. Det er jo et dillemma for man vil jo gjerne at det skal være et godt forhold mellom barn og besteforeldre også. Jeg ville kanskje prøvd å ta det opp med dem. Sagt at dere vil så gjerne at hun skal få være mye sammen med dem osv, men at du bekymrer deg over røykingens effekt på henne. Det kan jo hende at de kunne være villige til å begynne å røyke ute hvis "belønningen" var barnebarn på overnattingsbesøk? Hvis det ikke går så ville jeg nok forsøkt å leve med det og tenkt at det er verre for henne å ikke vokse opp med besteforeldre enn å av og til være i et hus hvor det røykes. Dere kan jo i tilfelle avtale at det luftes ekstremt godt i rommet hun skal sove i.
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Min mor røyker inne og jeg ser ikke at jeg kan nekte henne å gjøre det i hennes eget hjem. Mine eldste barn reagerer selv på lukten som setter seg i klærne deres, så til tross for at hun er snill å vasker klærne når de overnatter hiver ungene selv de i skittentøyskurven når de kommer hjem. Selv om alle vet at røyking er farlig kan jeg ikke fortelle andre hva de skal gjøre så lenge de tar hensyn rundt mine barn. Så her får ungene overnatte og mormor gjøre som hun vil i eget hjem.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 jeg hadde ikke latt mitt barn gjøre det... selv er jeg meeget sensetiv til røyk... blir helt rød oppover i nesen og har vondt i mange timer/dager etter på(kommer ann på hvor mye jeg får inn). jeg må alltid flytte meg på bussholdeplasser når noen røyker. mamma røyket ute(merk:ute) når jeg var liten, men etter jeg holdt på å dø når jeg var 2 år sluttet hun på dagen. jeg vet ikke om lillejenta mi er like sensetiv som meg, men hun er mitt barn og folk må respektere at jeg ikke vil ta sjangser. Så ja det er dine sviger hjem og de må få gjøre som de vil, det må du respektere. Men de må også respektere dine tanker og følelser rundt røyk. Hadde de hatt en hun og dine barn var allergisk hadde jo ikke dette vært en sak, for alle hadde skjønt det... syntes du skal stå på det du føler er riktig for deg og dine barn...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 En god kamerat av meg satte som krav til sine foreldre som røykte inne, at fortsatte de med det kom ikke barnebarna til å komme på besøk. Det samme gjorde søsteren hans. De fikk barn ganske samtidig, så de stod sammen om det kravet. Resultatet ble at de sluttet helt å røyke:) Nå skal det sies at de har et ganske greit forhold til foreldrene sine, da er det kanskje lettere. Men jeg synes ikke du overreagerer. Jeg hadde satt samme kravet som kameraten min om jeg hadde vært i en slik situasjon. Håper det ordner seg:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Stålfrekt å bruke drive utpresning med barnebarna som middel for å kunne diktere hva folk gjør i eget hjem!
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Stålfrekt å utsette små barn for sigarettrøyk! Jeg tror ikke folk gjør dette for å "diktere hva andre gjør i sitt eget hjem", men ærlig talt....det er 2009 og alle vet veeeeldig godt at det ikke er bra for barn å oppholde seg på steder hvor det røykes. Besteforeldrenes hjem er et sted det er meningen at barna skal være ganske ofte gjennom sin oppvekst og det er ikke urimelig å bekymre seg over passiv røyking i besteforeldrehjemmet.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Tusen takk for mange tilbakemeldinger,og at de fleste er enig med meg:) Jeg synes det er ille...Men de har begynnt å lufte ut før vi kommer,men det hjelper faktisk ikke. Røyklukta har grodd inn i veggene og møblene der!!! Jeg blir alltid helt tett i nesa hver gang vi er der.Jeg blir litt oppgitt,kan hende de blir det av meg også. De er heller ikke så nøye med husvasken der,så det er jo fullt av kattehår og tobakksrusk på gulvet der også. En gang de hadde henne,var stømpebuksa helt skitten på knærne...! Og da hadde hun krabba på stuegulvet. Må sikkert bare leve med denne stanken hver gang vi er der.....!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 å fysj, jeg kjenner meg godt igjen der. Har også svigerforeldre som røyker (stor røyker) og har katter. Det STINKER røyk av alt, til og med av huden vår når vi kommer derfra. Kattehår er det på alle klær og jeg synes det er helt motbydelig. I sommer presterte farfaren til og med å blåse såpebobler med røyk i midt i fjeset på sønnen min. Og han har astma! Fy faen hva gir du meg?? Ble så forbanna at jeg holdt på å sprekke!!!! Nå kjenner jeg blodet bruser her bare av tanken. Husvask og sånt tror jeg ikke de gjør i det hele tatt. Håndklær på doen lukter surt og æsj æsj æsj!!!!!! Men nå er det (heldigvis for oss kanskje) sånn at de ikke er så veldig interessert i barna våre og de bor laaaaangt unna. De tar sjelden kontakt og kommer aldri i verden til å være barnevakt for barnebarna sine. Jeg lurer på om jeg klarer å være nøytral ovenfor de når barna mine blir større og gjør seg opp en mening om de selv. For det er jo tross alt ikke riktig at jeg overfører mine holdninger til barna. Og for de som lurer - mannen min er helt enig med meg og synes de også er håpløse...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 huff,de røyker heldigvis ikke inne sammen med barnet da..hadde de det hadde de virkelig fått høre.. det møkkete hånkle hørtes kjent ut,slik er det his svigerforeldrene mine også!!! Heldig du da,som har en mann som er enig med deg! Mannen min tror jeg ikke gjør noe av røyklukta inne (sikkert vant med det) men han har gitt klar beskjed om at de ikke får røyke inne når hun er hos dem. Og hver gang jeg tar opp noe om mamman hans,blir han sur og sier det er en sak mellom meg og dem,og at han ikke vil blandes inn!! det er så sinnsykt irriterende at han ikke han støtte meg litt når det gjelder dem...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Har selv ei lita jente som bare er 5 mnd og vi har svigerforeldre som røyker. Når jeg ble gravid, så startet de å røyke ute når jeg var hos de på besøk(for jeg er ei som ser sur ut når man røyker rundt meg og jeg er ei som alltid ser glad ut) Når de er på besøk, så røyker de og min samboer ute. Jeg er ei sur kjerring som venter til de kommer inn igjen og lar min samboer gjennomgå for å la meg sitte igjen alene og asosial. Røyken er det verste jeg er borti og jeg kommer aldri til å godta den. Snakker så nedsettende om røyking at samboer er meget diskret. Men jeg kommer uansett ALDRI til å la min datter overnatte eller være alene hos svigers. Dette er etter å ha sett på oppførselen deres under en grilltur og fikk høre minner. Da var sigerfar sin sønn(de er ikke gift svigers) med seg kone og barna dit. Gutten deres på 4-5 år fikk ei flaske alkoholfri øl, løftet flasken, sa skål og drakk av den. Søsteren på 2 år fikk fra kopp!! Da trillet øynene mine ut av meg der og da. Da skålte folket med og svigermor fortalte at den ene sønnen hennes(ikke min samboer, men eldre bror) hadde en gang tatt feil av alkoholfri øl og øl, så han hadde drukket ekte alkohol i den alder av 8 år. Dette er det som friket meg ut og jeg satt der målløs til vi dro. Sa rett ut at barnet mitt ABSOLUTT ALDRI under noen omstendigheter få slik oppdragelse. Snakk om tilvenning av alkohol! Så stå på kravene dine og få mannen med deg. Vær utrivelig hjemme med ham til han forstår! =)
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Min kjære søte morfar har også alltis røkt inne.da min mor ble gravid med min lillebror spurte hun bare på snill og høflig måte om han kanskje kunne gått ut for å røyke når barnebarnet var på besøk på grunn av at hun ikke ville at han som så liten skulle utssettes for passiv røyking og selv tenkte hun også på at det er litt større sjans for krybbedød ved passiv røyking... Morfar tok dette kjempe fint, og hver gang før småbarna kommer på besøk lufter han godt ut og går ut og røyker i stede for å gjøre det inne det er viktig for barna dine og bli godt kjent med alle besteforeldrene sine, og at de får sove over hos begge partene... men inngå kompromiss me dem og mannen din om at hvis de skal sove der så skal det være utluftet og ingen av dem skal røyke inne mens de er der
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 må bare hive meg på her. nå røyker heldigvis ingen av besteforeldrene inne her. Men jeg har veldig mange venner som røyker og jeg kan også være en "sosial røyker" en sjelden gang, men det hadde aldri falt meg inn å ta en innendørs. det er dårlig gjort ovenfor sønnen min og samboeren min (han røyker aldri). Men når vi er på besøk hos andre, spes en kamerat av sambo som er stor røyker. Han har ikke røyka inne, mens vi har vært der etter vi fikk sønnen vår. Men sist vi var der gikk han bare bort til vinduet og røyka der. Jeg sa til sambo at det var på tide og dra. jeg klarte ikke sitte der mer, jeg syns det var skikkelig vemmelig. jeg kan jo ikke be han la være. Hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 anonym 11.04 syns du det er så ille at de har katt??tenk litt på at de kanskje syns det samme om deres hund som dere har med dit...hundehår..æsj...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå