Trebarnsmamma30 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Har leid den nå i kveld, hååper den er bra:)
prekæs Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Gled deg, og nå kommer det...boka var bedre. Likevel filmen var veldig bra den og:).
Gjest ->>- Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Helt ålreit, greit på høyde med boka. Litt mindre dautid med sviming rundt i norra länder, egentlig.
Patetica fåkksi Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg kjenner til noen og de er ikke riktige på en flekk.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Likte boka.. har ikke sett filmen, men forstår det sånn som at Salander facinerer menn.. karakteren i filmen liksom. Rå dame som fikser data. IT-gutta omkring meg sikler.
Patetica fåkksi Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Hysj, jeg begynte på boka før helga. Har kommet litt lengre enn beskrivelsen (den første om det finnes fler) av Salander og jeg har innsett at hun må ligne noe voldsomt på traktorlesba i restautanten over veien, bare 40 kg. mindre. Me like. Lurer på om hun er like kul i filmen som i boka, vurderer nesten å: a) Ikke se filmen for ikke å bli skuffet Ikke lese en side til i boka og se filmen allerede i morgen for kjappere resultat, og heller ikke bli skuffet siden jeg ikke leste mer enn 20% av boka.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Kos deg med boka. Film er oppskrytt.
Patetica fåkksi Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Film er bare greit om man ikke først har lest boka, dette viser seg å stemme gang på gang. Husker godt irritasjonen jeg hadde i hodebunnen etter Sophie Neveu (?) i DaVinci-koden som i boka virka som en rolig og ganske opplyst person men på lerretet viste seg å være en fransk Siv Jensen med digre plagsomme hemorroider, kronisk talefeil og pms. Det irriterer meg gang på gang hvordan utlendinger i film alltid har et ordforråd som ikke ligner grisen, i positiv forstand, bruker fremmedord like mye som jeg bruker stygge ord, men samtidig klarer de ikke engang si "Hello" uten å høres ut som de i Aló aló. En annen ting er Åndenes Hus der de like greit hoppet over en hel generasjon og lot utallige fascinasjonsmomenter passere uten å nevnes. Skuffende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå