Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Min gutt er 2 år og 7 mnd, og har det siste halvåret vært ganke aggressiv mor både oss(foreldre) og andre barn i barnehagen. Han er ofte veldig utålmodig,noe som fører til at han blir sint og slår. Han er ellers en veldig livlig og glad gutt; klatrer i trær,springer mye,liker å gå turer,koser masse med de fleste og er veldig aktiv i "samlingsstundene" i barnehagen. Men som sagt de siste 6 mnd har han vært levdig aggressiv mot andre unger. Barnehagen har følt med alt han gjør og de skriver ned hver gang han har raserianfall...PPT er blitt kontaktet,men venter på svar. Jeg fortalte en kollega om dette og hun fortalte meg at lillebroren hennes på 11 år er helt lik min sønn og at han har AD/HD.. Kan det være noe der....? Takker for svar!
RosaRita Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har akkurat vært igjennom et år med utredning, vår sønn er 5 år og har et år igjen i barnehagen. Barnehagen og vi, valgte å gå igjennom helsesøster på den helsestasjonen barnet hører til.(Pga han var bestandig så sinna.) Dette har funger kjempe bra for oss, hun har stått på max for oss og vår sønn også i hennhold til ppt, som ofte ikke får med seg adferd, men hvordan barna er i praktiske ting.Vi kom inn på BUPA i Tønsberg hvor de var kjempeflinke. Han har fått diagnose AD/HD uten hyperkinesisk adferd og han har nok snev av asbergers, men det skal de ta etter hvert. Snakk med barnehagen og hør om de kunne tenke seg å involvere helsesøster. Bruk helsestasjonen for det det er værdt, de skal være der for deg og barne helt ut ungdomsskolen. Mange tror de er ferdig der etter vaksiner og veiing er ferdig, men du kan gå dit uansett. Det har funket for oss iallefall, Et lite tips på veien. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå