Gå til innhold

Fosterforeldre


Vegaspia

Anbefalte innlegg

 

Vi har prøvd i 3 år nå å bli foreldre, men tiden renner ut for oss.(les: meg) Derfor har jeg endelig greid å overtale samboeren min til at vi kan gå igang prossessen med å bli fosterforeldre til en nyfødt baby. (helst)

 

Han har endelig sagt JA, dere kan bare gjette hvor glad jeg er

 

Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med å være FF ?

 

Så tenker jeg mye på hva får man barnet til å kalle seg ?? man er jo ikke mamma og pappa....kan man være mor og far ??

 

Man har jo bare barnet på lån, men vi håper jo å kunne få et barn vi kan ha til "evigheten"

 

Noen synspunkter ?

 

Jeg har jo ikke gitt opp om å bli mor selv, har derfor bestilt time hos ny gyn og få henne til å ta prøver av meg.

 

Men iallefall går vi videre med å bli ff så får det andre bare skje om det skjer :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at dere vil bli fosterforeldre! Jeg har ikke erfaring selv men jobber i bransjen. Hvis jeg var deg ville jeg absolutt forfulgt drømmen om egne barn uavhengig av (og i tillegg til) ff, hva med adopsjon?

Lovgivningen i Norge gjør at biologiske foreldre når som helst kan komme på banen og kjøre rettssaker om å få tilbake foreldreretten -igjen og igjen og igjen og igjen. Som ff kan du nårsomhelst risikere at barnet skal tilbake til biologisk mor (eller far), og du har ingenting du skulle ha sagt. Folk med barneønske uten egne barn blir veldig sårbare i ff-rollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hei og takk for at du svarte!

 

Jeg slipper jo ikke drømmen, men kanskje slipper jeg den nok til at noe positivt skjer oss... enten at vi blir gravide selv, eller at vi finner verdens nydligste barn og låner det med trygghet og kjærlighet , alt det et barn trenger. Om livet blir en rollercoaster, ja da må det bli det.

Om jeg er sterk nok til å takle at barnet eventuelt skal tilbake til sine foreldre, nei det vet jeg ikke... men jeg har alltid kommet meg videre etter en sorg, og jeg tror jeg vil greie det igjen..

 

Jeg håper og tror jo at bufetat også prøver å finne en match til oss, eventuelt et barn som det er liten sjanse for skal tilbake til sine bio foreldre. Vet det er en liten sjanse for det, men hva har vi å tape, noen år med masse kjærlighet , glede og barnelatter ??

 

Jeg tror jeg tar den sjansen jeg :o) vet det er vanskelig, men jeg tar den sjansen ! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Migica, det var pent sagt! Kom en liten tåre i øyenkroken min.

 

Vi lengter masse etter barnelatter og noen å gi kjærlighet til.

Så det blir spennende måneder fremover nå :o)

 

Ønsker alle masse lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Heissan...

Jeg har ikke fosterbarn selv men har ei venninne som har to... De har hatt de fra de var under året og barna kaller dem for mamma og pappa, selv om de nå vet hvem deres biologiske foreldre er og har jevnlig kontakt med dem... De er idag 9 og 13 år gamle. Tror det er/blir en naturlig ting for barna at de kaller dere for mamma og pappa selv om muligheten for tilbakeførsel er der,og det blir nok en mer normal oppvekst...de har sine foreldre men også dere som bonusforeldre...:-)

 

Ønsker dere allt godt som stiller opp for andres barn når dere selv ikke har muligheten for å få egne...Krever ett stort hjerte!! <3

 

Lykke til! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, snilt av deg å si det.

 

Vi er midt i kurset nå, men jeg er ikke sikker på om vi består :o(

Jeg har en endel bagasje, og de sier jo at det kan være bra med den erfaringa jeg har. men samtidig vil de at jeg skal ta et oppgjør med noen jeg ikke vil ta oppgjør med.

 

Og det liker jeg ikke...men er jo redd for at sjansen vår er borte. Menjeg VIL prøve å være positiv, vi er enda ikke ferdig med kurset :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vedig lyst til å blir ff selv. Må være en utrolig følelse å kunne hjelpe et barn til å få en bedre oppvekst. Vi prøver å få barn selv men jeg ønsker med ff i tillegg. Er derfor veldig intereset i å høre hvordan det går med dere og hvilke erfaringen dere gjør dere. Lykek til med kurset, håper dere består:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...