C <3 M <3 E <3 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Må bare dele min "fantastiske" fødsel med dere:-) To uker før termin, 18.10.09 kom lille Engla til verden. Hun var 2755g og 47 cm, ei lita sjønn prinsesse. Startet med murringer i natt kl. 01:00, da etter en omgang kos med mannen. ANBEFALES til alle som er rett rundt hjørnet, alle mine 3 fødsler har startet etter sex. Ikke noe særlig vondt, så prøvde å få sove litt. Rundt 02:00, 02:30 kjente jeg et lite "knepp" i magen, trodde det var babyen som sparket. Men når jeg beveget meg rant det litt lyserødt vann ut. Tok det ganske med ro fordi riene ikke hadde begynt, hoppet i dusjen for sikkerhets skyld. Ringte føden kl. 03:30, fikk beskjed om å komme inn. Leverte de andre to hos besteforeldrene, og var inne på sykehuset kl. 04:30. Riene begynte sakte men sikkert å komme, men fortsatt ikke kjeeempe vondt. Lå med målingsapperatet i en halvtime, da begynte de å bli noe vondere. Ca. kl. 05:30 hadde jeg vel 4cm åpning. Fikk komme inn på føderommet. Hadde da en halvtime med overlevbare rier, men kjente at de begynte å ta seg skikkelig godt opp. Var oppe og gikk hele tiden, tror det hjalp veldig på. Var en liten periode jeg la meg litt nedpå sengen, da forsvant riene helt. Så da var det bare opp å gå igjen. Fikk da en ri som jeg er sikker på varte i nærmere 3 min., det var helt JÆVLIG!!! Kjente plutselig at det presset skikkelig på, og trodde seriøst jeg skulle d...e på meg. Hadde vel 2 slike rier, og etter den tredje sa jeg til mannen at han MÅTTE ringe på noen. For jeg holdt seriøst på å DØØØØØ!!!! Kom en barnepleierske inn, og jeg sa at det presset slikt på og jeg følte jeg måtte på do. Hun sa at hun skulle få jordmor til å sjekke åpning før jeg evt. kunne få gå på do. Da jordmor akkurat var på vei inn døren skrek jeg at NÅ ER HODET PÅ VEI UT!!!!! Så da var det bare for jordmor å dra ned buksene mine og ta imot hodet, og resten av babyen. Hun ble født 05.55. Var veldig overrasket selv at det var pressrier jeg hadde, for det gikk jo så fort. Det var grusomt vondt og litt traumatisk idet det stod på, men nå er jeg veldig glad for at det gikk så fort. Og ikke en eneste rift:-) Uff, ble litt langt dette. Ønsker dere som venter lykke til med deres fødsler, jeg er ferdig med mine:-)
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Gratulerer:) Veldig kjekt å lese. Kan jeg spørre hvordan de andre fødslene dine var? Jeg venter også nr3 og er litt spent på om uttrykket "tredjemann er en luring" stemmer på meg. Jeg håper at min 3.fødsel er som din:) Kos dere massa sammen med Engla og storesøsknene:)
second_time Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Det gikk jo relativt fort Gratulerer med en god fødsel og med prinsessa di. Kos dere masse i tiden fremover
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Gratulerer masse masse! Jøje så fort og greit da! Vondt ja, men virket veldig ok alt i alt likevel. Kooos dere masse med nurket! Gratulerer igjen!
Kongeørna Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Oj - men flott fødsel, da. Jeg vil og ha sånn! Gratulerer!
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for at du delte fødselshistorien din! Jeg sluker alle fødsler som er nr 3 i rekken for tiden, er så utrolig spent på hvordan min fødsel blir. Håper ikke det er noe i det at tredjemann er en luring...hehe! Gratulerer så mye som 3barns mor - og for en flott fødsel å lese om. Jeg har herved bestilt et likt forløp når min fødsel setter i gang! Kos dere med vesle Engla! Klemmer fra
odavi Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 gratulerer så mye. jeg har 14 dager igjen nå i dag og skulle ønske jeg var deg nå men her lar det nok vente på seg. kos deg med den lille, vi andre kommer etter
C <3 M <3 E <3 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2009 Stemmer nokk ikke alltid at nr. 3 er en luring;-) Denne fødselen var egentlig nokså lik nr. 2 for min del.
Har fire go`inger Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Gratulerer så mye:) Kos dere med den lille:) Venter selv mitt tredje barn og er spent på hvordan fødselen blir denne gangen.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Det høres veldig betryggende ut !
Tigerpote Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Gratulerer så mye og kos dere med lille Engla:) Nydelig navn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå